![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håll för näsan och svälj! Det hjälper för då öppnar du örontrumpeten och utjämnar i och med det lufttrycket framför och bakom trumhinnan.
|
|
|||
|
|||
![]()
NÄSSPRAY!! Och tugga tuggummi. Effektivt och bra!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tuggummi och gäspningar, det hjälper!
Glömmer ibland detta vid landning vilket gör att jag får dras med en enorm huvudvärk i flera timmar // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Huskurer kan väl underlätta? Men det finns faktiskt ett botemedel mot öronvärk
![]() Jag vet en som har grymma problem som blev hjälpt av dom i alla fall! Earplanes heter dom. Man får ju inte lägga ut en länk, men jag lovar det behövs ingen fantasi! |
|
||||
|
||||
![]()
Nässpray är mitt hjälpmedel nr 1 vid flygning. Att tugga tuggummi och att hålla för näsan och blåsa ut hjälper också väldigt bra.
//Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Förresten, borde inte du vara med i Jeopardy ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Be att få utskrivet Rinexin om du har problem. Det är avsvällande och är jättebra om man har benägenhet för öronvärk vid ökat tryck. Jag har använt det många gånger och det funkar jättebra och som sagts ovan nässpray är också jättebra men varför inte kombinera båda.
Lotta |
|
||||
|
||||
![]()
Har själv jätteproblem pga av en trång hörselgång och använder nässpray dagarna före samt direkt inför flygningen. Du kan ju be en läkare skriva ut avsvällande medicin ex Rinexin om du tål den medicinen. Själv tillhör jag den gruppen som inte tål den medicinen som kan ge relativt mycket biverkningar.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|