![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Getpinglan och kanske fler som undrar: Vi är "hemma" sedan 5 dagar. Jag har förberett ett förlängt månadsbrev, men det är mycket att göra här också. När jag kommit ikapp i huvud och kropp blir det ett brev.
Aprikoserna var inte mogna, när vi åkte. På Kreta är allt försenat och här blommar syren och hägg samtidigt! Ur led är tiden. Tack för din fråga Pinglan! / Jannis |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Majbrevet verkar vara borta, Janne.
/ Jannis |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Så trött i huvudet man kan bli! Jag har ju inte skrivit det än! Förlåt en trött fotbollsintresserad åldring!
/ Jannis |
|
#4
|
||||
|
||||
|
🙏 Vad bra, då är vi fulla av hopp! ⚓️ Detta månadsbrev är unikt i dagens sociala medielandskap där bilder följt av lite text följs av en massa lajks. Ditt månadsbrev är högkvalitativ text och inget annat, vi är så tacksamma för att ni delar era erfarenheter. Ni gör det vi bara drömmer om!
Hittade brevet publicerat i maj som inleds med en grekisklektion i vad Psaropoula betyder, och det har du nu lärt oss att det är fiskebåt. 🐟🚤 Trodde det var ett vanligt namn på en taverna bara! 😀🇬🇷⭐️ Ser fram emot fler lektioner i allt grekiskt tänkbart! /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Getpinglan, du har så rätt!!!
Jag har valt bort, från allra första början på 1990-talet, att finnas i de sociala medierna (och det är jag tacksam för i dagens läge)! Att "fläka ut" sig själv till allmän beskådan ligger inte för mig. Läser dock ett och annat och förfäras över både språk och ytlighet...... Det är ett stort nöje och dessutom allmänbildande att läsa Jannis månadsbrev. Jannis och Ylva (lyckostarna!) lever den dröm jag hade själv men som av ett antal orsaker inte gick att förverkliga, tyvärr! Men jag får, i andra hand så att säga, uppleva det ändå....... Så, varje månadsbrev fyller mig med lycka (om än i andra hand...) men allt är bättre än inget! Catlady 🐈
Senast redigerad av Catlady den 2026-06-18 klockan 20:40. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|