Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Jannis & Ylvas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2026-06-17, 21:46
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 546
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

Getpinglan och kanske fler som undrar: Vi är "hemma" sedan 5 dagar. Jag har förberett ett förlängt månadsbrev, men det är mycket att göra här också. När jag kommit ikapp i huvud och kropp blir det ett brev.
Aprikoserna var inte mogna, när vi åkte. På Kreta är allt försenat och här blommar syren och hägg samtidigt! Ur led är tiden.
Tack för din fråga Pinglan! / Jannis
Svara med citat
  #2  
Gammal 2026-06-17, 21:50
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 546
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

Majbrevet verkar vara borta, Janne.
/ Jannis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2026-06-17, 21:53
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 546
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

Så trött i huvudet man kan bli! Jag har ju inte skrivit det än! Förlåt en trött fotbollsintresserad åldring!
/ Jannis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2026-06-17, 22:56
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 969
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

🙏 Vad bra, då är vi fulla av hopp! ⚓️ Detta månadsbrev är unikt i dagens sociala medielandskap där bilder följt av lite text följs av en massa lajks. Ditt månadsbrev är högkvalitativ text och inget annat, vi är så tacksamma för att ni delar era erfarenheter. Ni gör det vi bara drömmer om!

Hittade brevet publicerat i maj som inleds med en grekisklektion i vad Psaropoula betyder, och det har du nu lärt oss att det är fiskebåt. 🐟🚤 Trodde det var ett vanligt namn på en taverna bara! 😀🇬🇷⭐️

Ser fram emot fler lektioner i allt grekiskt tänkbart!

/Getpinglan
🐐🛎️
Svara med citat
  #5  
Gammal 2026-06-18, 20:28
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 769
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

Getpinglan, du har så rätt!!!

Jag har valt bort, från allra första början på 1990-talet, att finnas i de sociala medierna (och det är jag tacksam för i dagens läge)! Att "fläka ut" sig själv till allmän beskådan ligger inte för mig. Läser dock ett och annat och förfäras över både språk och ytlighet......

Det är ett stort nöje och dessutom allmänbildande att läsa Jannis månadsbrev. Jannis och Ylva (lyckostarna!) lever den dröm jag hade själv men som av ett antal orsaker inte gick att förverkliga, tyvärr!
Men jag får, i andra hand så att säga, uppleva det ändå.......
Så, varje månadsbrev fyller mig med lycka (om än i andra hand...) men allt är bättre än inget!

Catlady 🐈

Senast redigerad av Catlady den 2026-06-18 klockan 20:40.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2026-06-19, 09:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 807
Standard Sv: Er man i Ierapetra april 2026

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Så trött i huvudet man kan bli! Jag har ju inte skrivit det än!
Vilken tur! Jag började undra vad som hade hänt med det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT