![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Läste om Tom Hanks fru Rita Wilson som tappat sin plånbok. Då bad till Saint Fanourios, som enligt grek-ortodox tradition ska återfinna borttappade saker. Och halleluja, två dar senare återfanns plånkan.
![]() Asså, jag blir så trött. Högutbildade och intelligenta människor som gång på gång trampar i vidskepelseklaveret. Det finns ju ingen som helst evidens för dylika tramserier. ![]() Hur är du? Agerar du på ett nyktert och välupplyst sätt i din dagliga tillvaro, för att sen tappa allt koncept och börja tro på en massa mumbo-jumbo? ![]() /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Annars kan man lägga en sax och nyckel på fönsterbrädet för att hitta bortappade saker i ens närhet. Vet inte varför men detta knep funkar verkligen. Och jag är nog också väldigt skrockfull
|
|
|
||||
|
||||
|
Alltså...när jag blev arbetslös för flera år sen så "såg" jag och önskade jag mig ett jobb i nån av småbutikerna på en speciell gata i stan. Jag "såg" hur jag hängde upp fasadflaggan
när butiken öppnade. Plötsligt hamnade jag just där och gjorde just detta i 11 år ![]() ![]() Sen har vi alltid sagt att när vi säljer huset så ska vi bo i en speciell lägenhet som jag åkte förbi med bussen varje dag till jobbet. Jag kastade längtansfulla blickar mot objektet och önskade i flera år och plötsligt bor vi just där i just den! Jag tror inte på slumpen utan på alternativa "lösningar", tankens kraft mm. Men då är jag ju inte speciellt högutbildad men mitt EQ är högt ![]() ![]() / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Ibland undrar man vem och vad som styr över vad som händer. I början av 80-talet jobbade jag som chaufför på Posten och åkte dagligen förbi ett hus som under lång tid var till salu. Undrade vem som skulle flytta in där. Ett arv och längtan efter eget boende gjorde att vi började söka hus. Det aktuella huset blev inte sålt, priset sänktes och en mäklare vi hade kontakt med ordnade med visning och plötsligt hände det. Det var vi som flyttade in och bodde där i 18 år. Min dåvarandr man gick bort och
barnen var vuxna och utflugna så huset såldes men det är en annan historia. Kerstin |
|
|
|||
|
|||
|
Inga nycklar och nya skor på bordet det är inpräntat av min mamma.
Hus…vi satt och läste tidningen hos mina föräldrar, såg en liten annons till saken hör att en av sambons arbetskamrater pratat om huset i månader men jag vägrade för jag skulle absolut bo på Härnön.Nåväl,på vägen från Sundsvall for vi och titta och det var ju vårat hus…37 år har gått mycket har hänt men med hjälp av goda grannar kämpar jag på.Ser mig inte i en lägenhet i stan Pia |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|