Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-24, 18:49
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Kitronlikör

Funderar över Kitron. Då vi var till Naxos så var vi till en av dessa korus (äh, vad heter de? Statyerna?), som låg intill ett pyttefik med en liten gumma, gammal och krokig var hon. Läste senare en artikel i en av våra kvällstidningar om henne och kitron, att hon ägde alltihopa och var "uppfinnare" av denna dryck.

Undrar nu över gumman, ngn som träffat henne på sista tiden? Lever hon? Finns fiket kvar? Stämmer det att hon var (är) ägare till allt? Vet inte riktigt vad "allt" är, men som jag fattade det så var det kitronträden hon ägde (?).

Hej från Lena*.
Svara med citat
Gammal 2006-05-24, 20:42
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lena*
Undrar nu över gumman, ngn som träffat henne på sista tiden? Lever hon? Finns fiket kvar? Stämmer det att hon var (är) ägare till allt? Vet inte riktigt vad "allt" är, men som jag fattade det så var det kitronträden hon ägde (?).

Hej från Lena*.
Kourosen du menar finns i Melanes. Där finns också en ganska märklig, smått vildvuxen trädgård med en massa olika sorters fruktträd. När vi var där i somras fanns den lilla gumman kvar i sitt lilla hus, där hon även har en bassäng med guldfiskar. Hon säljer fruktinläggningar, honung och diverse drycker. Den dryck som du menar tror jag inte är Kitron. Hon sålde nämligen en speciell citrondricka i glas (utan alkohol) som hon gjort själv av frukt från sina odlingar, kan det vara den du menar? En originell plats var det i alla fall!

Ann-Kristin.
Svara med citat
Gammal 2006-05-24, 20:50
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Oj! Hur har jag kunnat missförstå det så totalt! Jisses. *snopet*

Har ju alltid tyckt det var så märkligt att hon så sällan (=aldrig) nämns i samband med Kitron, men nu fick jag ju förklaringen. Undrar hur många jag lurat med mina berättelser om gumman och kitron! *gosh*

Jaja, nu får jag sikta in mig på att köpa hem lite citrondricka också, inte bara Kitron!

Kul att höra att hon var vid god vigör förra året, förresten.

Hej från Lena*.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:44.