![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Mina preferenser när det gäller öl är att den ska vara kall. Är det dessutom en bjudöl, så smakar den än bättre
![]() Men, visst är det kul att testa nya. Alpha tar jag gärna om finnes. Mamos med. ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Mythos är också för oss en öl som vi dricker om inte annat finns. Oftast blir det Fix. Under vårt besök i Methoni nu i vår drack vi Alfa med havssalt för första gången. Inte dum den heller, salthalten är mycket låg.
Dricker också gärna lokala öl om sånt finns. Våra resevänner, som blev kvar i Kalamata för en vecka till när vi reste tillbaka hem, skickade en bild på Kalamata lager. Den skulle jag också gärna ha smakat på. ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skall man vara nostalgisk är Grekland= Amstel på 80-90 talet. Kylskåpen på Far out Café på Ios hade hundratals 50 cl Amstel i mörkt glas för 250 drachmer.
![]() ![]() Hittar jag Amstel på fat tar jag den, gärna i stånka. Annars är Mythos favoriten , i kalla glas. Blir på lunchen om 2 veckor på Lefkas. Fix är med god, dock tycker jag Alfa är lite blek o passar bäst till mat. Mamos är med god. Min öl dag på Lefkas brukar se ut så här Lunch: Mythos + ouzo. De har även Esa men men Middag Mythos eller Fix, cola om det äts pizza Stambaren, 1 Alfa på fat + Jack D, sen en liten Mamos. Sämre kan man må.... Som semifinal i Conference League ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag också! Det händer verkligen mycket på ölfronten i Grekland. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|