Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-06, 20:58
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Blue Star Ferries trafikerar sträckan Rhodos - Kos - Leros - Patmos - Amorgos - Mykonos - Syros - Pireus. Ingen dum rutt, dessutom med bästa rederiet.
Janne / KALIMERA
Oh yes Att åka med gamla trotjänaren Roumilda kräver tålamod för hon är en riktig "segpropp" och blåser det så rullar hon VÄLDIGT mycket

//Birgitta
Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 21:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Brige
Oh yes Att åka med gamla trotjänaren Roumilda kräver tålamod för hon är en riktig "segpropp" och blåser det så rullar hon VÄLDIGT mycket

//Birgitta
Hmm, nu var ju inte GA-Ferries något bra exempel på gammal hederlig båt, GA ser nog tidtabellen mera som ett förslag på hur det hade kunnat vara om allt hade gått lite bättre än vad det vanligen gör.
Däremot om man ser på Hellas Ferries båtar så håller de tidtabellen hyfsat bra men kör ändå med båtar med en hög personlighet i inredning och besättning. Jag trivs nog väldigt mycket bättre på dessa båtar än på Blue Star som är lite av serieproducerade båtar till lågt pris.

Resan ska vara en del av upplevelsen.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 21:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Brige

//Birgitta
Visst är det den båten som har äckliga toaletter också?

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 11:40
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Visst är det den båten som har äckliga toaletter också?
Eva

Det är möjligt, mitt minne sviker mej på den punkten dessvärre Men det jag absolut kommer ihåg är, att det tog förskräckligt lång tid att åka med henne från Piraeus till Serifos. Den rutten åkte vi i sept-03 och jag trodde då att vi aldrig skulle komma fram Senare fick vi, av mer kunnigt luffarfolk, (Ann m make) veta att just Roumilda är väldigt långsam. Hon är väl gammal å trött kantänka

Jag håller visserligen med Janérik om charmen på de äldre flytetygen, dock, jag har stora svårigheter att "knata" uppför dessa branta trappor i aktern. Är det dessutom trängsel blir det än värre. På Blue Star finnes hissar vilket gör att även jag kan ta mej fram i ö-världen vilket, för mej, är det mest primära. Båtluff skulle vara uteslutet för min del om endast dessa gamla fartyg stod till buds.
Alltså, trots det "plastiga" som jag kan hålla med om, är jag glad över de fartyg som har hiss

//Birigtta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.