![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Järnlady Birgitta!!
Dina bilder är så vackra, framförallt den med "Samaria" och månen! Längtan värker i mig....... Ha det (och det är jag övertygad om) alldeles underbart!!! ![]() Catlady, som är så avis...... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så fint! Härligt att få se supermåne! 🌕🌝🌑
/Getpinglan 🐐🔔 |
|
||||
|
||||
![]()
Underbart Birgitta! Tänk att det är så länge sen du var i Paleochora. Inte konstigt alls att du blev kramad.
![]() ![]() Ha en fin dag! / Anne ![]() som drömmer om minst två veckor i Paleochora i oktober sen när jag har mera tid. |
|
||||
|
||||
![]()
Så gott att du är på plats igen!
Ha en underbar vitelse. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det fint i Paleochora och på din lilla färjetripp Birgitta 🤗
Vi hann tyvärr lämna Paleochora innan du kom men nu vet vi hur det ser ut i verkligheten också Ing-Marie och Kenth nu i Lentas |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt! Njut varje minut!
Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en fantastisk vistelse, Birgitta!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rigtig god ferie og nyd Paleochora. Mærkede du noget til dagens jordskælv?
|
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att du är hemma igen. Njut av livet och Kreta kära Birgitta!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sedan ett par dagar tillbaks är jag nu i Agia Roumeli. Jag tog färjan Samaria från Paleochora. Hela byn har dålig uppkoppling för tillfälligt så det var nästan omöjligt att skicka något.
Här i Agia Roumeli är förhållanden lite bättre. Byn är lite speciell, då man i första hand livnär sig på vandrarna från Samariara Gorge. Ibland kan det vara upp till 1000 individer som flanerar i byn i väntan på att åka hemåt klockan 17.30 med färjorna och sedan buss norrut, Men nu har ravinen varit stängd några dagar och man ser inte så mycket folk. Det passar mig bra men dom många tavernaägarna ser dystra ut. Ägaren av tavernan Faragi berättar att på vintern bor bara ett 30-tal här men han och hans fru har öppet hela året. Så lite bilder från Agios Roumeli. Utsikt från min studio. Skymning snart. Havet och bergen är nära här. Många bougainvilleaträd finns här. På taverna Faragi sitter man gärna och mediterar. Fina bord och stolar har man på Faragi. Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Birgitta!
Ljuvliga bougainvillea, tänk man kunde odla det här hemma, då skulle hela vårt hus vara täckt av vackra blommor. Men, tyvärr, det går ju bara inte! Så lugnt och skönt du måste ha det, med bara havet som svallar och vinden som susar lite på nätterna. Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för bilderna, Birgitta! Säkert fint för dig att ha det så lugnt, men som du säger så är tavernaägarna inte så nöjda. Vintern i Agia Roumeli är ju säkert väldigt lugn för då är väl Samariaravinen stängd. Bara ett 30-tal boende på vintern, det är lite det.
Antar att din färd fortsätter snart? Ha det skönt! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, Birgitta!!
Hoppas Ochi-dagen i Anopoli var trevlig!! Saknar dina fina bilder och inlägg. OM du har tid, lust och uppkoppling tillräckligt vore det kul att höra från dig!! Catlady, som önskar dig en härlig resa.............. |
|
||||
|
||||
![]()
Även här är det dåligt med uppkopplingen. Återkommer i morgon då jag kommer till Chania. Ska försöka överföra några bilder.
Birgitta Ochi-dagen är barnens parad i Anopoli. Ankommit till Chora Sfakion. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla Birgitta!!
![]() Så roligt att höra från dig. Så fina bilder .... ![]() Catlady, avis....... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Birgitta! Hoppas du har haft det fint.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Birgitta!
![]() Agia Roumeli är en av de få kända byarna på Kreta som vi inte har varit i, och då har vi ändå gått Samariaravinen. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, Birgitta!!
Hoppas allt är väl med dig! Du är väl hemma eller på väg hem nu?? Stort tack för alla vackra bilder du delat med dig av...... ![]() Catlady 🐈 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var ett reportage från Anopoli på Gokväll idag
Det lagades mat på en taverna. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Det var som att bubblan sprack när jag anlände till Chania i norr för ytterligare tre dagar där. Jag hade haft det så lugnt och skönt i dom små ställena Agia Roumeli, Anopoli och Chora Sfakion. Nu väntade bara hemresan.
En dag träffade jag Lisbet och Polle, som bor utanför Chania. Naturligtvis träffades vi på Red Bicycle, som är mitt stamlokus för både frukost och middag. Det är alltid trevligt att träffa dom. Hemresan gick bra. Jag avverkade Chania-Aten-Arlanda-Umeå och var hemma redan klockan 4 på eftermiddagen. Trött men lycklig att allt hade gått bra med fin assistans på samtliga flygplatser. Jag återkommer med lite bilder även från lilla Anopoli. Birgitta. Höst även i Chania. Utsikt från min balkong på Vranas. Lite fel vinkel bara. Här var kyrkan. Även den som vy från balkongen. Sista kvällen bjöds på en ordentlig "on the house", glass och raki! Sedan skulle jag gå upp halvfyra nästa morgon. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|