![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Siw Malmkvist har tävlat för Tyskland, Åsa Jinder för Norge och Sahlene har tävlat för Estland, bara för att nämna några ... sen har ju många utländska bidrag svenska upphovsmän, så det är ju inte någon nyhet, direkt. Rätt vanligt att artister tävlar för andra länder än det egna. Det är sen gammalt.
![]() Karin som tittar för den bisarra underhållningen ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Nu är ju M&M från Norge etablerade flickidoler och det känns inte rätt i min mellonerv. Netwolf, vilken härlig beskrivning av er mellokväll ![]() ![]() En liten rättelse bara..Lordi vann ESC 2006..då Carola kom 5a tror jag, med Evighet. Loreen vann 2012 med Euphoria. Eller du kanske menade att ni grabbar pratade om Hard rock halleluja.. 2 st. DVDer som alltid snurrar efter tävlingarna är "Vinnarna, guld" och "2orna, silver". Där finns allt med sen tidernas begynnelse ![]() ![]() Masse, det är bara kul att vi tycker olika. Lite debatt har man saknat här. Däremot tycker vi alla om Grekland, där är vi överens 💙🇬🇷 / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och så har vi ju Elena Paparizou som tävlade i duon Antique med "Die for you" för Sverige 2001! Mycket bra låt! Sedan för Grekland med "My number one" 2005 (ännu bättre!). Visst, hon är uppvuxen i Sverige men grekiska ändå....
![]() Där var det bra musik men "Feel the rythm" 2006 var sämre...... Catlady, som ofta lyssnar "till" när Grekland är involverat.......... PS: hoppas nu jag har rätt årtal här ![]() Senast redigerad av Catlady den 2024-01-26 klockan 20:43. |
|
||||
|
||||
![]()
Catlady, visst var det 2005!
Elena godkänner jag..av en viss anledning ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Cha cha cha! På tal om kvalitet så var det ju så att Finland skulle ha vunnit ifjol med "folkets" röster, men sen vann Loreen med "experternas" röster. Det är liksom mera odemokratiskt än våra politiska val.
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() /Netwolf - som gillar att retas ibland ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eurovision 2006 har jag ett fint och kul minne från. Vi befann oss då i Aten och hittade en taverna i Plaka som visade tävlingen på tv. Det var inte så många gäster där och mindre blev det vartefter. Vi trivdes med stället och spenderade en helkväll framför tv där. Sista timmarna var vi i princip enda gästerna där och den mycket trevlige krögaren kunde ge oss all sin uppmärksamhet. Den långa kvällen krävde mycket dricka och den ”snälle” krögaren bar oombedd in nya retsinakrus vartefter. ”Så trevlig krögare!” tänkte vi! ”Det är säkert för att det är Eurovision och vi har ätit länge och mycket som han är så generös!”
När kvällen var slut och det var dags för oss att dra hade vi kommit ner på jorden igen. Lordi hade vunnit och vi hade fått in notan på vilken varje retsinakrus fanns nogsamt noterat. ![]() ![]() ![]() Så kan det gå! Men Aten är alltid Aten ändå! Och vi minns en härlig kväll i Plaka med god mat och dryck, mysig miljö och Carolas hår och vackert blå klänning som fladdrade ikapp i den hårda vinden från scenens fläktar. ![]() Åsså de rackarns Lordi förstås som snodde segern! ![]() Masse |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|