![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Conny, det var flera titlar som jag åxå har plöjt; Franks o Petras bl a.
.Igår hittade jag Marianne Mörks memoarer på Samhjälpen för 10 kr. Spännande att se vad denna tuffa brud har varit med om. Marie Göranssons bok köpte jag nyligen på Erikshjälpen för 15 kr. Dessa ligger nu i bokhyllan och "mognar te säj" inför läsning ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mine 3 er disse:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag är ingen omläsare att tala om. Utan att tänka efter så länge minns jag just nu endast följande böcker som jag läst om, och det flera gånger:
Sagan om Ringen av Tolkien. Stiftelsen av Isaac Asimov. Liftarens guide till Galaxen av Douglas Adams. Barabbas av Pär Lagerkvist. En dag i Ivan Denisovitjs liv av Aleksandr Solzjenitsyn. Det blev fem. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skulle ha kommenterat detta oxå. Jag har oxå läst "ett antal" "fängelserelaterade" böcker när det gäller verklighetsbaserade upplevelser. Ex.vis, "438 dagar" (Persson/Schibbye), "De kallar mig Solvallamördaren" (Janne Raninen), Diplomatdottern (Tina Frennstedt) m.fl. Den bästa var väl "Mina 8 år i Kality" (Annika Jansson). Mörks bok skulle jag vilja läsa ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Glöm att ni har en dotter" tror jag den heter. True story. Och gissa vad den handlar om..En tjej som vill tjäna kosing och smugglar knark. Hamnar i en fängelsehåla hon med ![]() ![]() Oläst! Har å göra hela vintern! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är väl förbannelsen med böcker. Så många att läsa, men ingen tid. Jag har hela nattduksbordslådorna fulla och stora staplar uppepå. Hjälp!
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har samma problem med böcker som hopar sig överallt. Har för ett tag sen läst mig igenom Jan Guillous "Det stora århundradet" och nu är också mitt nattduksbord helt fylld och jag vet inte vart jag skall ställa dem sen för alla bokhyllor är proppfulla.
![]() Men tre böcker som jag läst om flera gånger: 1. Henry Miller "Kolossen från Maroussi". 2. Göran Schildt " I Odysseus kölvatten". 3. Staffan Stolpes " Från min grekiska grotta" och "I skuggan av en liten ouzo". (Jag vet att det är två böckar, men jag fuskade lite och slog ihop dem till en). Skulle kunna tillägga Göran Schildts "Ikaros hav" och Sun Axelssons "Evigheten stränder". Av någon konstig orsak handlar alla dessa böcker om Grekland. ![]() Och sen finns det ju en massa andra böcker som man skulle kunna läsa om. / Anne ![]() som vill tacka Netwolf för denna underbara tråd. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men det får nog bli en annan tråd ![]() ![]() / Kajja ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|