![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller de Saroniska öarna så är det bara Hydra som jag vill åka till igen. Inte för att jag ogillar de andra (jag har varit på alla) utan för att tiden är begränsad och numer åker jag bara tillbaka till öar som jag tycket mycket om.
Men jag hade ännu hellre åkt tillbaka till sydvästra Peloponnesos som gav så mycket mersmak att jag vill se och upptäcka ännu mer. |
|
||||
|
||||
![]()
Mina 3 favoritöar är: Tilos Leros och Nisyros. Ser fram emot att i september få besöka Asypália - för första gången.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser mig (oss) som både upptäckare och återvändare. Men av någon anledning har det varit lite trögt med upptäckandet de senaste 10 åren. Jag tror den senaste "nya" ön vi varit på är Ios och det var 2013. Sedan dess har vi varit där några gånger till, varav den sista nu i juli. Å andra sidan, bara för att man varit på en ö typ 22 år i rad behöver det inte innebära att man har sett hela ännu
![]() Vår återvändarö framför alla andra är Ikaria, vårt besök nu var helt magiskt från början till slut. Nr 2 får sägas vara Syros (Ermopoulis är fantastiskt!) men det beror ju lite på också att det är lättast att ta färjan därifrån till Evdilos. Båtluffandet kommer vi att fortsätta med och denna var nr 27. Folk i vår omgivning tror inte vi är kloka, de flesta gör det ju bara en eller två gånger (och i en helt annan ålder än vad man är nu ![]() Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att det där med upptäck har börjat avta för min del. Åldern eller ren lathet kanske..
Känner att det viktigaste är att man får spendera tid i Grekland. Favoritön är ju Kreta och där finns ju massor att upptäcka eftersom det är den största ön, och vi har bara sett en bråkdel. Har även andra återvändaröar som jag längtar till. Lite lagomturer på Vitavespan passar oss bra men varken vandra eller åka på Sightseeing finns på kartan. För mig är mötena, återseenderna, vyerna, atomosfären, maten och hela det grekiska altet numera det viktigaste. Kan man kanske kalla det "Återtäcka"? ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Återtäcka..... det var ett bra ord!
Åtminstone vi, vart efter åren gått, har blivit mer "stationära". Vi har våra favoriter som vi helst återkommer till och även där finns alltid mer att se och uppleva ...... Vi har varit i alla ö-grupper och både på Peloponesos och "stora" fastlandet under drygt 30 år. Självklart inte alla öar eller alla städer.... Önskar det fanns mer "kraft och go" kvar i oss men ibland måste man inse sina begränsningar ![]() Catlady, som älskar hela Grekland....... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|