![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det brinner fortfarande tyvärr.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu börjar turister i området runt Lardos få sms om att evakuera! 😮🔥
|
|
|||
|
|||
![]()
Stackars arma människor, både greker och turister!! Och all den fina skogen mitt på Rhodos som är så vacker och lummig (eller var ska jag kanske säga....
![]() Catlady.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo och Ving ställde in alla Rhodos-resor igår, då de inte kan erbjuda boenden. Men, flygen går ändå. Så, är det ngn som vill fynda en billig biljett till brandhärden, så är det läge nu. Man kan ju alltid "fly" till Chalki...
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
TUI har ställt in alla resor till Rhodos till och med tisdag.
Nu evakueras ännu fler byar, bland annat Lindos och Haraki. Så här skriver Ekathimerini: With strong winds and the flames at points reaching 5 meters, the Dodecanese Islands Police Directorate said the following villages and towns were evacuated for preventative reasons: Kiotari, Gennadi, Pylonas, Laerma, Lardos, Lindos, Kalathos Malona, Asklipio, Pevkos, Massair, Haraki, and visitors at hotels in these areas. Det brinner hela sträckan från Profitis Elias och ner till Lardos. Nu är det bara kustvägen på västra Rhodos som är farbar. |
|
||||
|
||||
![]()
Fy fasen. Det är värre än jag trodde. Tydligen största evakueringen i Greklands historia 😲
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja stackars alla människor!
Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är verkligen hemskt med denna storbrand! Stackars alla som såväl bor där, de som turister ön och naturligtvis djur som drabbas🥺 Är det inte det ena, så är det det andra. Hoppas räddningstjänsten får all hjälp som krävs för att snart lyckas släcka branden❤️
|
|
||||
|
||||
![]()
Å nu brinner det på Korfu med...
|
|
||||
|
||||
![]()
Polen har tydligen skickat sin Elitbrandkårsstyrka på 150 man och 49 bilar till Grekland. Det är samma gäng som bistod Sverige 2018.
![]() /Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|