![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Annars räcker det med ett pssssssst och när då servitören tittar upp på dig gör du en rörelse med handen som om man skriver
![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
KANSKE lättare att förstå än "skorpa" med kroppspråk, som Arne så härligt beskrev i ett inlägg under någon av matrubrikerna.
![]() ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Precis detta menade jag! Får också skratthicka, när jag tänker på hur det ser ut, och hur detta KAN misstolkas av omgivningen
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Ink: tack för lektionen, du är grym på grekiska! Det klarnade lite ![]() Veronica - som gärna velat se Arne beställa in sina skorpor med hjälp av kroppsspråk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst, Frappes modell är fulländad!!! Själv tillämpa jag allerstädes samma modell. Vänster handflata formas till ett skrivblock, och med högerhanden göra jag upprepade skrivrörelser med osynlig penna!!! Fungera precis perfekt i Grekland!!! Notan komma genast!!!
I Turkiet, ja innan jag på fyra terminer å folkuniversitetet lärde mig Turkiska, fungerade det dock alls ej!!! Då kom chefskyparen ut med papper och penna..... Tablå!!! Ett annat alternativ är att jag och Hustrun låta oss angeläget vara att vi serveringen avse lämna. Vi nedstoppa utensilier såsom kamera, mobiltelefoner, etc etc... Vid högtrafik fungera detta excellent!!! Inför risken av en smitnota komma genast vår nota till bordet fram!!! Dock icke att rekommendera enligt Hustrun!!! Arne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|