![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fy så tråkigt Wolfen!!!!
Hur är din vaccinationsstatus? Är du covidsjuk trots fullvaccinering? Jag är ingen doktor men, för vad det är värt, håller jag med din hustru beträffande alvedon. Ta två åt gången! Att ta en är "som att kyssa sin syster", dvs det händer ingenting! Tror i o f s inte heller att två alvedon kommer att påskynda tillfrisknandet, men kanske det gör resan dit en aning mindre plågsam. Håller bägge tummarna för att du snart ska vara ok igen och ha återfått lukt- och smaksinnet! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Det var ju en himla osis Netwolf.
Mitt lukt o smaksinne var borta väldigt länge. Brukade lukta på parfym på morgonen men blev lika besiken varje gång. Kände nada! Sen en dag i ren panik stoppade jag näsan i en flaska ättika. DÅ hände nåt!! En liiiten stickande känsla. Överlycklig! Tror jag väkte upp luktsinnet där. Sen luktade jag på allt möjligt tills jag började förnimma dofter igen. Vissa mindre trevliga hade jag kunnat va utan ![]() ![]() Hoppas du tillfrisknar snabbt. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sprutad 3 ggr, men ändå. Men å andra sidan så ska ju vaccinet ge 95% skydd mot allvarlig sjukdom och inte själva smittan. Så man får hoppas att man får en mild sväng.
Låter scary med lukt/smak, Kajja. Hoppas det kommer tillbaka snabbt. Kanske man borde passa på att äta nåt man inte gillar, så slipper man känna smaken. Och doftljus (som jag normalt avskyr), får dotra tända hur många hon vill nu. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu kanske till o med oblat smakar som mat Netwolf
![]() Men testa det där med ättikan tycker jag. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så tråkigt Netwolf.
![]() Pandemin är ju långt ifrån över och blir väl värre igen när det lider mot höst. / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Du ska lita på din hustru, Wolfen!
Två alvedon är det som gäller! Jag har alvedon ordinerat av min läkare på recept p.g.a. min värk i benen. Där står uttryckligen 2 tabletter upp till 4 gånger per dag. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag har förstått att man ska ta två tabletter men är det inte lite många väl?
![]() Fru & dotter knaprar i sig på ett annat sätt. Jag kan få höra att jag ska köpa Ipren, när jag far å handlar och jag svarar att jag köpte ju häromdan, men då är de tydligen redan slut. ![]() ![]() ![]() Sen det här med lukt & smak. Luktsinnet är dåligt sen tidigare och min fru har ju alltid tjatat om jag inte har nån smak, så det är väl ingen större skillnad ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Trist Netwolf...
Kan även förvarna om att sen när smak och lukt återkommer, ja då kan de vara förvrängda. Kollegan luktade på liljekonvaljer i våras, de luktade ladugård. Mjuk pepparkaka smakade rökt fisk. Hon var drabbad av Covid efter midsommar ifjol. Hon slutade snusa, bravo! Kaffe och vin är plötsligt jätteäckligt. Men en öl är ok (tackar tackar säger man som ölproducent!). Krya på dig. Var lite ego och dela inte med t inte familjen ![]() En alvedon och en ipren tillsammans är grejen, om magen tål ipren. /Lena ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|