![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
När vi var på Kreta för 4 veckor sen var solstolarna med bord o parasoll på "vår" strand gratis. Man behövde bara köpa nåt att dricka eller äta från tavernan vilket man gör i alla fall.
På en annan strand kostade det 8€ för 2 sängar, bord o parasoll. Ett billigt nöje! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har man sett att de tar mer och mer betalt på vissa stränder. Det gäller främst lyxstränder dock. Där är vi sällan.
Jag ligger lika gärna på sanden. Dock är det inte fel med skugga vilket kan vara svårt att hitta ibland. Liksom Kajja, så uppskattar jag taverna-gratis dito, då det mer känns som en win-win situation. Btw. På Kreta förra året såg jag detta. En inbyggd värdebox i parasollbordet. En nyhet för mig iaf. Men om det krävs mkt stålar för stolar, så fattar jag. ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
I Kapsali på Kythira startede udlejningen i pinsen. 12 EUR for to non-lux stole og en parasol. Det synes jeg er dyrt, hvis man bare skal være der en time eller to. Mange strande har efterhånden også fået strandbarer, hvorfra der spilles høj dunke-dunke-musik. Heldigvis er der ingen tvang og et nej tak fra mig, der samtidig har mulighed for at rejse, inden sæsonen rigtigt går igang.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi kom till Naxos för drygt en månad sen och då var solstolarna gratis på de flesta ställena i Prokopios om man handlade från baren/tavernan. Innan vi åkte hem en vecka in i juni hade de flesta börjat ta betalt, 10 € verkade vara vanligast.
I stan såg jag priser på 15-20€ , alltså 2 sängar med parasoll. Men där hyr vi aldrig solsängar för där har vi vårt stamcafe Finikas där man kan kombinera sol och bad med gott att äta och dricka. Maria |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De vanliga solsängarna med parasoll kostar på Elli beach Rhodos 6 euro p/p.
Christina |
|
|||
|
|||
![]()
Såg något liknade skåp med kod i Alcudia för flera år sedan, smart!
|
|
||||
|
||||
![]()
Kom att tänka på en gång när jag hade mynt med mig i en genomskinlig plastpåse som jag hade lyckats knyta en rejäl knut på. När solstolsmannen kom och jag skulle betala kunde jag inte knyta upp påsen. Solstolsmannen skrattade och påpekade att det där kallade han en riktig Safetybox
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|