![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jätteroliga bilder, så kul att se!
Krya på Dig! Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Maria!!
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har haft ett par, som mormor skulle sagt, yschliga dagar här nu
Så låga temperaturer som 14-15 gr och en kraftig blåst Igår kom det några regnstänk men det var det lilla Idag skiner solen och det temperaturen skall upp några grader Det är också stor skillnad om man går in i Chora eller om man som vi bor utanför Innanför är det vindstilla och då upplever man inte kylan på samma sätt Jag själv har egentligen inte haft ont av det för jag har varit inne och kurerat mig Jag återkommer med lite nya bilder senare //maji 🥰 |
|
|||
|
|||
![]()
Vår erfarenhet av Folegandos är bara ett dygn, före turistsäsongen, då det var Ios, vi skulle utforska. F-s var en trevlig upplevelse, men att som ni ha 7 veckor är naturligtvis att föredra. Kvar har vi kaffekoppar och två bordsunderlägg, som vi satt upp på väggen här på Kreta. Från H Pounta (blandskrift)! Trevligt att få läsa och se era upplevelser! Mer vill vi få veta!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är Lisbet som vi nu för fjärde gången hyr huset av Jag har nu lagt upp ett album till som visar huset //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket småputtrigt liten fint hus och vilken utsikt!
Är det vägen mellan hamnen och chora? Jag som ofta brukar köpa något konstverk/hantverk köpte en liten akvarell, som jag tycker så mycket om. Det var på en taverna, där jag tror någon i familjen målade akvareller. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Så fin!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Å, vilka fina bilder. Och som jag känner igen mig. Alla vackra vyer. Var några dagar på Folegandros 2011. Besökte Ano Meria bl a. Och nu blir längtan så där jättestor. Vill och ska till Grekland i år. Det är 3 år sedan nu och det är alldeles för länge. Och vilket mysigt hus ni bor i.
Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja otroligt fina bilder!
Ert lilla hus är verkligen mysigt! Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så roligt att ta del av er vistelse på Folegandros och att få se bilder på det hus ni hyr ser verkligen jättefint ut
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilket fint litet hus, säger jag också. Där kan ni leva lite grekiskt liv "på riktigt". Så njut så mycket ni kan. Tack för bilderna, fastande speciellt för den med regnbågen.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varför inte ta en sväng hit i år då 😉 Undvik högsäsongen bara //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nej huset ligger inte neråt hamnen utan precis på gränsen till Chora mot Ano Meria Det skulle mycket väl kunna vara Lisbet som målat den akvarellen och i så fall köpte du den nog på Pounta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så nu vet jag namnet på Konstnären. Signaturen på tavlans högerkant uppfattade jag som Pisbet, men det är alltså Lisbet! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar ännu en gång för er respons på mina bilder och det lilla jag skrivit
Tyvärr kan jag inte berätta så mycket om livet utanför huset eftersom jag fortfarande inte är frisk och har isolerat mig här Jag tar hostmedicin som hjälper på det sättet att den dämpar hostan och jag kan därför sova på nätterna iaf Jag har inte haft feber på en vecka nu och det är väl också bra Meningen var att jag idag skulle tagit mig till läkaren i byn men idag tjänstgör han/hon i Ano Meria så jag får vänta till imorgon Ska bli intressant att höra vad läkaren säger om detta 🤨 Idag har vi fint väder med sol och bara lite vind och 20 gr i skuggan Härligt! //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du har verkligen otur att du blev så dålig när ni kom till Folegandros.
Hoppas läkaren har nån bra Kuckelimuck-medicin till dig som hjälper dig! Krya på Dig! Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Så tråkigt att du ännu är dålig. Krya på dig!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh ,det ser ju helt fantastiskt ut!
![]() Så där skulle jag vilja bo någon gång. Jag kan inte minnas att vi någonsin har bott i ett eget hus. Jag förstår verkligen att ni trivs och att ni återvänder. Krya på dig! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|