![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas ni hade en bra påsk. Var i Berlin
![]() Första gången till nya flygplatsen Berlin Brandenburg Grekisk restaurang på påskafton med Ouzo o Mythos skrev vykort till Janne Måste öva regelbundet på vykort ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Imorrn far jag hem från fjälls,kanonväder
hela påsk,idag när vi kom hem så var det 18 grader på termometern,samtliga fiskar hade gått på semester,så där drog vi noll. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag saknar den grekiska maten väldigt mycket. Förvisso då den något turistanpassade menyn. Är inte så förtjust i grytor mm. Smårätter eller meze och kalamares är mera i min smak. Försöker med jämna mellanrum fixa lite grekiskt käk härhemma i brist på greklandsresor. Har t o m gått en lite matlagningskurs på grekiska. Den gav tyvärr inte så mycket. Och .... det smakar inte som i Grekland. Så ..... Vad åt ni i Berlin? Hur smakade det? Smakade det som i Grekland? Masse som tycker att maten är halva resan (minst!) |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har firat påsk i lilla Grönvik på Malö i Bohuslän. Vilket otroligt väder! Så här såg det ut tidigt i morse.
![]() Ser ni gråhägern? Vi stannar ett tag till. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, stanna!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Malö? Jamen, då bodde ni väl på det här eminenta etablissemanget nästgårds? Har själv inte bott där, men nåt säger mig att jag skulle trivas ypperligt!
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Vi postade vykort till Janne i Berlin för5 v sen
Slö tysk post. Lefkas klass eller Post Nord ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar äta indiskt, italiensk o Grekiskt när vi reser.
Tog taramosalata Ouzo o Mythos till förrätt sen varmrätt souvlaki under edammerost med metaxa sås, jag tog Bifteki med metaxa så, pommes till Grekisk musik i bakgrunden, blått o vitt i restaurangen var jätte gott. Bra träning till Lefkas Om en vecka är det Grekisk middag vid St eriksplan |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|