![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag bodde på hotell Xenon som då 2001 kostade 6000 GRD.Ligger på väg ut från byn strax efter Panorama på samma sida som kyrkan.Helt ok ,men det var ett hotell så det fanns inga möjligheter t att laga egen mat eller ens koka upp vatten.Ja det var tider det
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej allihopa!
Tusen tack för alla tips. Nu har vi en hel del att gå på. "Hot cheese" på Nissyros måste vi ju definitivt testa ![]() Det känns extra kul att få höra så mycket positivt om Nissyros, vi har velat lite kring om vi skulle satsa på någon annan ö istället, men alla era lovord gör att det känns som en ö man bör ge en chans. Vi ska vara borta i tre veckor, tycker ni att det är idé att bege sig till Patmos också? I nuläget har vi lagt upp rutten på följande vis; landar på Rhodos, sen vidare till Tilos, därefter Nissyros och sen Symi, sen tillbaka till Rhodos. Vad tycker ni? Skulle ni försöka hinna med Patmos också. Det som tar emot är egentligen den långa båtresan... tänkte ta det lite lugnare i år. Förra året var vi på Samos, Ikaria och Fourni. De två sistnämnda öarna är absolut öar som vi vill återvända till därför kanske vi ska spara Patmos till den gången.. blir ju inte lika långt att åka. Jag är nyfiken på hur ni resonerar. Hur hade ni gjort? Tack på förhand! /Fredrika |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg synes dere har lagt en god plan
![]() - og selv om, eller kanskje nettopp derfor, ville jeg ventet med Patmos, fordi PATMOS er ei så deilig øy ( som også de andre dere skal besøke er) at den "fortjener" et litt lengre opphold enn dere rekker med uten at det går utover de andre øyene ( NISYROS, SYMI og Tilos) ![]() På Rhodos anbefaler jeg "Kristina's Rooms" i Gamlebyen, du finner info her på KALIMERA, vi bodde der i fjor høst ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Jag hade dessutom vänt på hela resan. Dvs börjat på Symi sedan till Nissyros och sist Tilos. Jag hade disponerat resan ung. så här: Symi 5 - 6 dagar, Nissyros 3 - 5 dagar och resten på Tilos. Den ön är svår att lämna... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Patmos sparar vi till en annan luff, det blir nog helt enkelt för "stirrigt" annars. Vi vill hinna uppleva varje ö i lugn och ro. /Fredrika |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|