Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2021-10-29, 17:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lång tid i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Är det nån som vi som drömmer om en lång vistelse i Grekland när man har blivit pensionär?!
Nej, inte längre än de 3-4 veckorna vi normalt stannar. Däremot hoppas jag vi får råd att resa oftare nu när vi inte måste följa skolåret längre. Då kan det nog bli fler ställen att upptäcka.

Jag har fått frågan om vi inte tänker skaffa något eget på Karpathos och tillbringa vintrarna där eftersom det är dit vi oftast reser, men det har jag ingen lust med. Dels blir ett eget boende fyllt av krav, som man slipper när man bor på hotell. Det kommer att kännas som ett tvång att åka ner, i stället för en förväntan. (Det är av samma anledning jag inte har behålit den sommarstuga jag ärvde efter min mamma. Då skulle jag känna kravet att resa dit så snart jag är ledig, att klippa gräs och att hålla stugan i ordning förutom de kostnader det skulle medföra ... nej, då hyr jag hellre en stuga för någon vecka om jag känner för det.)

Och dels har vi ett aktivt vinterliv som är viktigt för oss. Måndag - onsdag - fredag går vi till gymmet, tisdag - torsdag simmar vi. Vi sjunger i kör, jag tar gitarrlektioner och så åker vi och träffar barnbarnet. Sen tillbringar jag rätt mycket tid i mitt syrum, och att ta symaskinerna med alla tillbehör ner till Grekland är ogörligt. Att sitta på Karpathos hela vintern skulle inte alls bli lika aktivt. Det finns gränser för hur mycket man orkar vila ...

Sen är det ju det sorgsna faktum att vi inte blir yngre någon av oss, och båda har vi en radda sjukdomar som ställer till det. Så vi är nöjda om vi får råd att åka ner någon gång per år.

Karin
skröplig
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.