![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Armenon på Tilos serverar ibland en rätt som heter Kotsi som är galet god. När de ska ha det på menyn skickar ägaren Nikos ut sms till alla som han vet vill äta Kotsi. Då får man vara snabb att boka bord. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag nyfiken. Vad innehåller Kotsi?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter verkligen mums!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är galet gott!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker förmodligen till Tilos på tisdag så vem vet kanske vi kan få testa detta också 😋
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kotsi har jag nog aldrig ätit - i Grekland.
Däremot finns det en variant av denna rätt i princip i varje land i runt mellanöstern och därikring. Alla med sin egen touch. Vår absoluta favorit är Plov - Uzbekistans nationalrätt. Istället för fläsklägg som i bildexemplet, så är det lammlägg, Serveras oftast med russin och pilaffris. Galet gott! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla för rapport och fina bilder!
![]() Vi har också gått till Agia Anna, jag ända till Plaka, från Chora. Men bara under lågsäsong då det inte är så mycket trafik. Underbar promenad. Angående att du kastas ut så beror på att om man inte gör något aktivt på 30 minuter så loggas man ut. Det är av säkerhetsskäl. Därför är det bättre att skriva i exempelvis Word, och sedan lägga ut texten i forumet. |
|
||||
|
||||
![]()
För att inte kastas ut gör jag så att jag öppnar 2 kalimerafönster, en där jag har lagt in foton i en katalog och en där jag skriver.
Att skriva kan ta lite tid för man måste ju tänka också. Därför hoppar jag då och då till fönstret med bilder och lägger så in bilder i texten. Så numera kastas jag aldrig ut. Jag vet att Arne alltid skrev i word. Detta eftersom han en gång satt på lilla Kini på Syros och skrev ett jättelångt inlägg, som sen bara försvann. Jag kan inte den tekniken eller så har jag ingen word på min dator. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Frustrerende når innlegg ‘forsvinner’, det kan ta tid å både tenke og skrive. Etter at jeg begynte å hake av for Kom i håg meg - lite vindu øverst til høyre for brukernavn og passord - har jeg aldri blitt kastet ut.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|