![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kajja,
Kul att ni kom iväg! ![]() Ha det så superbra nu! ![]() //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Njut, finns irländska puben Robs Corner kvar. Bredvid kina krogen? om jag stödköp en pint
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack ni som har skickat hälsningar. Jo jag njuter massor!! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter sååå härligt, Kajja!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh vad det låter härligt Kajja!!
Agios Nikolaos har jag bara varit i en gång och det var 1976 Kan tänka mig att det har hänt mycket sedan dess Det som ändå etsat sig fast i mitt minne är den lilla vackra ”sjön” och den lär ju finnas kvar Hoppas ni haft en trevlig utflykt med den vita vespan😉 Precis om en vecka sitter vi förhoppningsvis på planet mot Aten för vidare transport till Naxos på söndagen Gud så vi längtar!! Skall ägna morgondagen åt att fylla i PLF:en😅 Ha det fortsatt gott på fina Kreta //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nyss hemkomna efter sol o bad på den fina stranden Almyros. De missade att ta betalt av oss, 10 € för 2 sängar, parasoll och 2 flaskor vatten.
Vi badar kanske fler gånger där så det jämnar nog ut sig ![]() På morgonen entrade vi "vitavespan" mot bergsbyn Kritsa'. På håll ser det ut som om gud har strött ut en handfull sockerbitar över berget. Byn var otroligt fin med små gamla, smala gränder och stenhus med många år på nacken. Handlade oliver och lite annat i en av de pittoreska butikerna. Där blev vi bjudna på Ozoulikör med kaffesmak. Sött o gott! Det blev några timmars vistelse och många foton. Tack för tipset!! Hittade en Lidlbutik på tillbakavägen. Himla billigt vin där. Synd att det inte går att bunkra till hemresan även om Gullan-väskan sväljer en hel del. Det är lite bökigt att åka i centrum av A.N för allt är enkelriktat och backigt. Nu gillar jag ju att puttra sakta så man hinner se allt, men om mannen skulle köra i den snigelhastigheten jag önskar så hade vi vält, säger han. Gott o grekiskt har vi ätit. Testade ännu ett kalimeratips; Avli. Mysigt och trevligt. Fick min efterlängtade Stifado. Ikväll har vi bokat ännu ett tips; Pelagos. Försökt komma in 2 gånger men alltid fullt så nu är man nyfiken. Annars är det inte mycket folk här. Precis lagom och grekerna själva står nog för huvuddelen. Munnskydd tar vi på när vi handlar, annars känns allt som vanligt och man tänker knappt på skitviruset. Från vår balkong ser jag nu på ett stort kryssningsfartyg som plötsligt var ankrat här imorse. Det ser precis ut som på bilden de använder på hotell Cretas hemsida. Och Maji..sjön ligger så fint kvar! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Njut Kajja
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi äter inte bara med munnen... Imorgon ska vi leta efter nån som serverar grillad kalvlever. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv var vi på Elia i Sellia igår kväll. Lite ovanligt ställe, med lite Cross-over meny, linneservetter o vinglas. Här kostar det nog tänkte vi, men det var JÄTTEBILLIGT. Grejer både före o efter och maten var fantastisk god. Ypperlig service där all mat serverades samtidigt av tre kypare. Sen var vi mätta, men vi valde ändå en dessert. Men pga mättnad delade vi på den och då fick vi den för HALVA priset! Otroligt. 😀 /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va sa du att du sa..sa du?! Är du på Kreta?! Hade jag ingen aaaning om! Härligt ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja: Lycka till med ditt letande efter kalvlever. Vi äter gärna det när vi är i Grekland. Men det blir sällan eftersom det är ganska svårt att hitta någon som serverar det. Godaste levern ever åt vi för många år sedan i Agia Marina på Egina. Frågade krögaren Kostas om han kunde fixa det. Han lovade att ta ett snack med slaktaren och hälsade oss välkomna nästa dag. Vi blev då serverade "Liver a la Kostas", grillad kalvlever lindad med bacon. Helt underbart gott!!!
Wolfen: Wow! Är du på Kreta nu! Tycker att det var alldeles nyssens som du kom hem från Karpathos. Du håller kanske på att ta igen det som har gått förlorat under pandemin. Härligt!!!! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha!
![]() Kul att ni kom iväg en gång till! Var bor ni? |
|
||||
|
||||
![]()
Så jäkla gött!
Har ni inte en innestående sen 2019 också? Kör hårt!!!! ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Sellia ovanför Souda
dessvärre, men lägger man ihop så kanske ... 😉 |
|
||||
|
||||
![]()
Vi gick trappan ner till gatan och där..voala..Kalvlever
![]() ![]() Väldigt gott och en suverän efterrätt med glacerad Browne, glass och ett annat ljust saftigt bakverk, on the house. Med allt inkluderat gick notan på 27€. Nu balkongsittning med ett glas Xante choklad så man sover gott efter dagens skalvångest. Åkte med "vitavespan" till stranden Paralia. Gratis solsängar och lungt o mysigt. Väldigt klart vatten här och fick sällskap av en stor "akvariefisk" som modigt närmade sig mot stor quinna i bikini från Rusta. Idag har mannen fått ha tvättdag då han alltid spiller på vita överdelar. Yes och greksol funkar lika bra som klorin. Han får gärna fortsätta med detta hemma ![]() Det blir "Kalimera" dygnet runt och det känner jag nu efter alla år att så kommer det att va. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt, Kajja!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt, njut Kajja!
Har alltid gillat Agios Nicholaos men tyvärr, på senare år så har restaurangerna vid insjön blivit så tråkiga. Sist vi var där, 2019, så gick vi mest på de vid "Delta-stranden" där vi bodde. Både To Lou och Faros var mycket bra (och alla fina kissar! ![]() Om ni kan, Kajja, ta er upp till Lasithi det är verkligen värt att se, både vägen dit och själva platån. Har ni tur får ni se lamm(gås)gam också! Catlady, som saknar och längtar.... |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra att ni tycks ha det fint trots jordbävningen. Och tack så väldigt mycket för att du rapporterar till oss hit. Guld värd.
Njut på! / Anne ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|