![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer några bilder från Nea Chora.
Först ett par på det nya hotellet bakom Portes. Det är verkligen inte störande, vi har inte hört ett ljud därifrån, och vi bor ju 100 meter därifrån på Arocaria. Här en bild på nya restaurangen Kaiki. Det ligger nedanför Portes och Manos i samma kvarteret. Här några bilder hur strandpromenaden blivit efter ombyggnaden de senaste åren. Jag återkommer på torsdag om marknaden. /Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Thoper för din bilder!
![]() Hotellet ser verkligen inte ut att störa eller förstöra. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för väldigt informativa bilder till en som inte har varit till Nea Chora på flera år.
Men jaf saknar Fotis och pianomadamen på Arocaria! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt med bilder från Nea Chora, tack! Dit kan man längta varje dag.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer bilden som du saknade!
När jag berättade att bilden var till dej, sken Fotis upp och hans hälsning blev ”Kiss, kiss, kiss to Birgitta!” …som jag härmed förmedlar. /Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Marknaden tycks ju ha flyttat ganska "långt", kan man tycka. Tack för fantastisk information, Thoper!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Takk for riktige opplysninger om marknaden. Men dette var jo en bit unna, og selv om vi går overalt er det ikke sikkert vi var akkurat der den torsdagen.
Som forøvrig var den dagen Mikis Theodorakis ble gravlagt i Galatas, etter at kisten ble ført fra kirken i Chania. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Där betonas att det är bara för vuxna. Så det blir nog aldrig så störigt. Däremot är det ganska dyrt, drygt 200 € per natt! På booking finns massor med bilder, tjusigt värre, dock inte vår smak. /Thoper Senast redigerad av Thoper den 2021-09-21 klockan 17:37. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag har vi varit på Torsdagsmarknaden i Nea Chora. Enligt uppgift har den aldrig ställts in p.g.a. pandemin.
…och som vanligt var det ”shoppingvagnsrally”! Den är numera flyttad till Här ligger Patriarchou Gerasimou Min känsla var att det var lika tätt som tidigare mellan borden, och väldigt trångt i mittgången. De flesta hade munskydd. Däremot var det mest frukt, grönsaker, och andra matråvaror. Lite skor och kläder, men för övrigt inget annat. Så den var ju betydligt bantad. /Thoper |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla för information och bilder Thoper!
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|