![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer ett avslöjande: jag vet var Idre ligger. Jag tyckte det var lite synd att ingen kommenterade de fina vykorten, så om jag skriver så som jag gjorde så kanske inlägget blir mer uppmärksammat, och det blev det.
![]() Geografi var mitt favoritämne in skolan, och jag är fortfarande barnsligt förtjust i kartor. När det gäller Burträskare som har hår under fötterna så var jag sambo med en tjej från Burträsk i sex år, men något hår under fötterna såg jag aldrig till. Det sas att Burträskare var tjuvaktiga och man hörde dem aldrig när de smög in i husen och stal, för det hade hår under fötterna. ![]() Två fantastiska böcker om geografi: ”Atlas över avlägsna öar” av Judith Schalansky. ”Geografins makt: tio kartor som förklarar världen” av Tim Marshall. Den sistnämnda boken borde alla läsa! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
OT; Förstår precis vad du menar. Två av mina favoritböcker när jag var i 8-10-årsåldern var dels en tjock bok om "De vilda djuren i Afrika" (har den fortfarande kvar) och dels en historisk atlas! /Z - som kan ägna timmar åt Google Maps. Satellitbilder och street views ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tycker att det är roligt att du lägger ut bilderna på vykorten här. Visst är Sverige fint! Pandemin har ju gjort att folk har börjat upptäcka sina hemländer och det är bara positivt, tycker jag. Och tack för boktipsen! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den sistnämnda är vansinnigt intressant. Inte minst nu med allt som händer i Afghanistan.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|