![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin kulla |
|
||||
|
||||
![]()
Nog trodde jag att du visste att Burträsk låg i Västerbotten tycker en f.d. dalkulla.
Vi besökte Burträsk den 10 augusti på väg från fantastiska Storforsen i Norrbotten. Tyvärr var Ostens Hus stängd, p.g.a. corona så vi kunde inte besöka densamma och köpa Västerbottensost där.. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Bry dig inte om att det trackas lite om geografin Janne!
Här har du en till som känner sig mera hemma i geografin söder om Hamburg än norr om Stockholm. Det har blivit väldigt många flera resor söderut än norrut, och då blir det ju som det blir. Det positiva med det är ju att man inser hur mycket nytt fint det finns att uppleva även om man reser i motsatt riktning. Ännu mera på önskelistan!!!! Kanske en surströmmingsfest i Norrland!!!! ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte där man har hår under fötterna?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker att vi kan förlåta Janne för hans något bristande kunskaper i Sveriges geografi
![]() ![]() Ulla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jannes fantastiska kunnande och information om Grekland. Kerstin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sverige er virkelig vakkert! Mange flotte bilder, særlig det fra Falkenberg (?) gikk rett i hjertet.
Mine geografiske kunnskaper om Sverige er mangelfulle. Selv om jeg har gått over grensen med ski på bena i yngre dager, kjørt nordfra og sørover en del ganger, oftest om natten pga midnattssolen - dere hadde s å mye bedre veier enn oss. Alt var bedre og større i Sverige ( ![]() Men på søk etter et Sverige-kart - hadde lyst til å orienteres, forstå hva og hvilke områder dere samtaler om. Min venn Google kom (overraskende) først med forslag til x antall sider relatert til pandemien; dagens grensekonflikter, våre lands lands ulike pest-strategier, kritikk... bla,bla...you name it...(minus Johaug,da ![]() ![]() ![]() Omsider kom et reelt treff på kart over Sverige og Finland. En norsk amatør-slektsforsker var opphavsmannen. På kartet var det prikket inn hvor hans svenske og finske formødre/forfedre var født. ![]() Off topic ![]() Leser om Idre, om svenske len og mye annet rart. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jajamensan! Min far bodde där, så jag vet!
Birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|