|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  PLF 

Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?  /Netwolf | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: PLF Citat: 
 När ska ni åka? Vaccinationspasset kanske är klart till dess. | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: PLF 

"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt   . Celbe | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början. Jag har stött på att jag får använda geniknölarna 3 gånger nu. Ändå är man livrädd att inte QR-koden kommer klockan 24.01, grekisk tid morgonen före man ska åka. Birgitta | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en? //Conny   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 Birgitta | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
  //Conny   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Jo, men jag gamblar inte.   Citat: 
  Tack för infon, iaf! Citat: 
   /Netwolf | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
       | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn! Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också.    Birgitta. | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Och kom ihåg att fylla i vilket skonummer du har, för det kommer de att mäta när du kliver av flyget i Grekland!   Masse | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ? Riitta | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 Birgitta. | 
| 

| |||
| 
 | |||

Riitta; du finner skjemaet her på den greske regjeringens side, bl a på engelsk. Muligens finnes en oversatt utgave på skandinaviske språk?  https://travel.gov.gr/#/ | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Tack för svaren :-) Riitta | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha!    /Netwolf[/QUOTE]       Så himla klokt tänkt!!! 👍😁 👍 Mvh zakka | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Jag scannade in ett recept på mormors Krabelurer. Ett riktigt orginal sen 1942. Det kommer nog till användning  / Kajja som slåss med knotten efter kvällsdoppet   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Hmmm   Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan...  /Z | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
    Masse | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 |  |