![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Arne!
Jag är så avundsjuk på er att ni snart ska iväg och hajade faktiskt till när jag såg hur länge ni skulle vara borta. Strax insåg jag dock att detsamma kommer att gälla för oss när det väl bär i väg i början av juli. Förra året hamnade vi av en slump på Syros och bodde flera nätter i Kini. Vi blev stormförtjusta i ön och ska nu återvända, men bestämt oss för att bo i Ermopuli. Har du möjligtvis några bra boenden att rekommendera? Det gör inte ont med utsikt ut över havet! Önskar dig och hustrun en härlig resa. Ska svärmor med eller lyckades du? |
|
||||
|
||||
![]()
Nja!!! Svärmor hava nu övergått från att vara inbillat sjuk till faktiskt krasslig.
Jag ha eljest alltid sett ett samband med Moliéres klassiska komedi " Den inbillade sjuke" från nådens år 1673, och svärmor!! Moliére måste ha fått sin förebild vid möte med svärmor i ett senmedeltida Paris!! Svårsåld emellertid. Svärmor alltså!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Arne för de fina bilderna. Om 11 dagar så bär det av, och när jag kommer fram ska jag sitta under tamarisken på tavernan nere i Kini och äta middag. Inte helt fel.
Chris ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Arne!
Tack för de fina bilderna. Om exakt en månad bärdet iväg för vår del. Då till Syros för första gången. Har en fråga. Hade tänkt att bo i Ermaupouli för vi vill ha lite liv och rörelse runt oss. Men finns där några bra bad i direkt anslutning till staden? Eller är det Kini som gäller? Hur stort ät i så fall kini? Kan man kanske jämföra det med Pyhagorion på Samos? Oj det blev en hel del frågor men jag hoppas att du eller någon annan kan besvara dem ![]() /S |
|
|||
|
|||
![]()
Härliga bilder! Längtar redan till på söndag då vi åker till samma hotell. Har just fått konfirmeringen från Yiannis. Där i några nätter o sen vidare till Naxos eller Paros eller nån annan ö. Vi får se vart näsan pekar!
/Roger |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kini har sin charm, Pythagorion likaså, men några likheter finns inte. Janne / KALIMERA |
|
|||
|
|||
![]()
Puhh... upp mot 30 grader på dagarna här på Syros. Inte vad man är van med hemma. Kanonväder alltså.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva (det var inte i Umeå snön föll utan längre söderut) ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|