![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Bra att den skall spelas in i Grekland. Tydligen bara en försäkring som fattas så hoppas det ordnar sig.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag såg aldrig tvåan, ettan var underbar!
![]() Någon som sett tvåan? |
|
||||
|
||||
![]()
Hello,
Jag tycker faktiskt att tvåan är helt underbar. Ettan funkar men tvåan kan jag se om och om igen. Tveksamt om en trea kan bli bättre men time will tell. Vänligen Annette |
|
||||
|
||||
![]()
Sett bägge och jag håller nog ettan fortsatt högre
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer helt!
Tyckte ettan hade mera spex kring de typiska grekiska klyschorna och lyckades träffsäkert med det. Tyckte inte tvåan var lika kul. Det är väl tyvärr så att det ofta blir på ett sluttande plan när lyckade filmer får en hel rad uppföljare. Men kul att smaken är delad och några gillar tvåan bättre. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Har sett båda och har svårt att säga vilken jag gillar bäst.
Båda är ju så typiskt Grekland. Har ju en sonhustru med grekiskt ursprung och känner igen så mycket från gånger jag träffat hennes släktingar. Fullt ös, mycket prat, försöker förstå vad dom säger, men det är ju omöjligt, tur att dom kan svenska också!!! Ser fram emot den tredje filmen, är den inspelad i Grekland är ju det stor behållning bara det. Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Etttan har jag sett flera gånger och har fortfarande stor behållning av den. Tvåan såg jag en gång och det räckte, faktiskt. Självklart kommer jag att se trean också, när den nu blir av.
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kommer absolut också att se trean när den kommer. Det som väcker lite förhoppningar hos mig är ju att den spelas in i Grekland. Det kan ju medföra lite mera av grekisk miljö än vad ettan hade.
Dessutom kan det ju bli kul om man lyckas fortsätta med karikatyren av grekiska seder och bruk, men den här gången genom att måla lite av grekisk vardag med den breda penseln. Ska bli kul när den kommer. Men vi lär ju få vänta ett bra tag med anledning av den här rackarns pandemin. Masse |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kerstin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tvåan har sina poänger och bra stunder.
Slutscenen med den stora festen efter bröllopet är verkligen medryckande med härlig festmusik och dans. Där finns det riktig grekkänsla. / Hasse |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|