![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Stämmer bra det. Om du bor på exempelvis Karpathos är det flyg till Heraklion på Kreta som gäller. Igår rapporteras 1211 nya fall av Covid-19 i Grekland. Det var tredje dagen på rad som antal fall överstiger 1000. Antal tester var ovanligt få, endast 12 069 tester gjordes, vilket innebär att hela 10,43% av alla som testades var positiva. Det börjar faktiskt kännas ännu mer oroväckande i hela världen än vad det var i våras. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag funderar lite om varför et inte rapporteras i nyheterna mer om Grekland! alla andra länder får man ju rapport om hela tiden, är det bara jag som tycker det är konstigt?
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Karin |
|
|
||||
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg vet ikke hvordan man rapporterer i svenske medier, men jeg leser nå om utvikligen i de landene som Karin nevner. I disse er trenden oppadgående med mange smittede -som i Hellas og også i Norden. Her i landet er ihvertfall Polen et land vi følger tett med på - det er mange polske gjestearbeidere her.
Selv er jeg spesielt interessert i Hellas og Spania - dvs Gran Canaria. Hvem vet hvordan dette går gjennom vinteren. |
|
|
||||
|
||||
|
Det enda som kan hjälpa oss är ett vaccin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Det gäller inte hela landet. Det som däremot gäller hela landet är att man måste bära munskydd överallt, ute som inne, samt att det råder utegångsförbud mellan 00.00 och 05.00.
|
|
|
||||
|
||||
|
Precis så är det. Jag läser The Guardian varje dag och där rapporteras det från fler länder, som Polen där det idag slogs nytt rekord i antal smittade: 21 897.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Men det är ju bara att Googla; corona hela världen, sen kan man följa hela listan av länder med aktuella antal coronafall.
I love Googel ![]() ![]() / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Det är inte alls konstigt eftersom det finns så många andra länder som är värre drabbade. Men i och med att Grekland nu får allt fler fall börjar medierna här hemma även skriva om Grekland.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|