![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är ingen stor öldrickare. Hemma i Sverige dricker jag i princip bara öl när jag också äter sill och dricker snaps, dvs till jul, påsk och midsommar. Tre per år.
![]() Men det hör till Greklandsresan att första dagen intaga en lunch bestående av en grekisk sallad med en iskall Mythos till. Då är jag i Grekland. Det är tradition. ![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Nu kan jag svara att det var gott med Fix. Tyvärr bara att det regnade så mycket att vi hann bara med en kort visit på vår strandtaverna. Får nog skaffa lite Fix igen senare för med lite mera Greklandsvärme smakar Fix ännu bättre.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som der er blevet skrevet om flere gange, så er det varmt i Grækenland i denne tid - også her på Kythira. Jeg er absolut ikke den store fan af öl, men.. i denne hede er jeg blevet introduceret til iskold Mamos. Den er så klart blevet min favorit.
|
|
|||
|
|||
![]()
Fix finns på systembolaget
Måste dock köpa en låda Mythos säljs styckvis. Amstel har vi köpt med hem till våra fina Amstelglas ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var drack du den Mamosen med din sedvanliga lunch, Janne? Fin plats, lite av bildgåta här.
![]() Mamos fanns kommer jag ihåg när vi senast var i Grekland, alltså 2018. Hoppas på några nya ölsorter i september på Kreta. ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi smakade en ny öl från bergen i Heraklion.
En Pale Ale som heter Triple Hope, 5%. Gillar Ale och att samtidigt gynna det lokala gör att den smakar mumma (double mening ![]() /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taverna Glaros på Agathonissi. Underbart ställe att bara vara på, med eller utan öl.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mamos ska det vara! Och det dyker nu upp fler goda lokalproducerade sorter.
|
|
|||
|
|||
![]()
Och nu tänker jag "svära i kyrkan" (igen
![]() Tycker inte om öl alls..! Möjligen kan jag stå ut med ett litet glas Mythos till choriatikin till lunch (för sällskaps skull) men föredrar vatten eller, helst retsina! Annars är det vitt eller rosevin som gäller "för runt" ![]() Catlady, som är lite vin"tokig".......🍾 |
|
||||
|
||||
![]()
Då drar jag till med en svärdom åxå!
Jag gillar inte Retzina. Så e det bara. Men Ouzo...ja de e ooouzo gott! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mamos drack vi på Omonia på Tilos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Hellasvarmen duger det meste av øl. Blir gjerne en Fix eller Mythos eller Alfa til sen lunch, avhengig av hva tavernaen har å by på. De andre ølsortene dere snakker om, aner jeg ikke hva er.
Og for å banne i kirken - liker absolutt ikke retsina! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var inte så jätteförtjust i det först, men nu uppskattar jag det mer och mer. Kan helt enkelt bero på att den har blivit bättre och bättre. Förr var det ju rena finkeloljan.
Dock kan det BARA drickas i Grekland. Hemma smakar det inte alls. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Varför klaga på vad andra dricker, eller INTE dricker? Den som inte gillar det jag gillar kommer ju ändå inte att lyssna på mig. Brist på respekt, drick vad som är GOTT helt enkelt.
/ Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
Kära Hasse, här har vi verkligen respekt för varandra och olika tycke och smak!
Ingen "hackar" på mig för att jag gillar den äldre sortens retsina! Den som många tycker är ren "finkel" och smakar väldigt mycket pinjekåda ![]() Catlady, som tycker allt får plats med respekt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Precis! Jag dricker BARA det som är gott. Samt det jag blir bjuden på förstås
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|