![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är oklart hur dödsorsak definieras i olika länder uppenbarligen.
T ex min lilla mamma, som jag skulle firat idag, om inte cancern hade tagit henne. Fast, gjorde den det? Hon hade långt gången KOL med, så jag vete fasen vad den svartklädde tjänaren levererade som dödsstöt. Fast vi brukar säga att det var cancer hon gick bort i. Men ibland undrar man ju /Wolfen |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har nyss haft min gamla mamma på sjukhuset
Hon hamnade på Corona avdelning i 2 dagar för dom var inte nöjda med infektionsprovet,nu var det inte Corona tack och lov utan ett sår på benet som inte vill läka,hon är genomgådd hel å hållen och allt annat var bra. Nu är hon hemma igen med mera hemtjänst och kämpar för att komma tillbaka. Ringde häromdagen och sa att hon orkat gå ett varv med rullatorn i lägenheten,96 år å en kämpe👍 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Statistiken är lurig som den ganska ofta är. Ryssland har till exempel 405 843 konstaterade smittade, men bara 4 693 dödsfall. Just den statistiken känns inte så trovärdig.
Här hemma i Blekinge är det fortfarande väldigt få fall. Det har dött färre personer i år än andra år under samma tid. Man tror att det beror på vi håller social distans på ett bra sätt och i övrigt följer rekommendationerna. Det har gjort att färre har drabbats av den vanliga influensan. Över lag så är det stora regional skillnader i Sverige. Undrar varför? Hur som helst så har Grekland ändrat sin policy och ska tillåta fler länder som kan resa till Grekland. Dock ska det göras en covid-19-test vid ankomst och sedan ska man stanna en natt på hotell i avvaktan på resultatet. Om man testas negativt måste man sitta i karantän i en vecka. Är testet positivt ska man sitta i karantän i två veckor. Som så mycket annat kan detta komma att ändras senare. Idag ska vi fira mamma 92 år med god mat och champagne. Utomhus i det vackra vädret. |
|
|||
|
|||
![]()
Hur var det nu de sa: Jo, vita lögner, jävla lögner och så statistik
![]() ![]() ![]() Svenskar kan ju ändå inte resa förrän tidigast 15:e juli pga UD's bestämmelser. Catlady, som väntar och ser...... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Apollos hemsida:
Alla våra resor från Danmark ställs in till och med den 31 augusti. Danska Utrikesdepartementet gick fredagen den 29 maj kl 14.00 ut med att de förlänger sin avrådan från alla icke nödvändiga resor till och med den 31 augusti. Det innebär att vi ställer in alla våra resor från Köpenhamn fram till dess. Norge till 20 Augusti Kanske får flyga från Landvetter i sommar fast jag bor i Stockholm? Tror vissa flygplatser läggs till eller dras ifrån. Bara avvakta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Slutet på juli var tanken att åka till Karpathos från Arlanda. Om nu det blir tillåtet att åka,tror ni grekland fortfarande är lika noga med karantän då ? Vill som sagt inte åka då, men om UD avråder får man ju pengar tillbaka,men troligen inte om man ej vill åka pga greklands karantän
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|