![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att många postisar halkade in där på ett bananskal, eller hur Janne och Camilla?
Jag var 20 år och läste sociologi på Umeå universitet och min dröm var att bli samhällsplanerare, Jo, det fanns ett sånt yrke på den tiden, vet ej om det finns nu. Funderade på sommarjobb då en bekant till min mor ringde mig. Hon var personalplanerare på Posten i Umeå. Poststationsföreståndaren på Norrbyskär hade brutit benet och ingen av dom anställda ville åka dit. Hon visste att vi hade en stuga på skäret. Jag nappade direkt. Tre timmars arbetstid! Hela sommaren var räddad. Sen blev det 40 år på Posten. För Arne var det likadant. Han ville arbeta lite för FN, men som civil. Som 17-åring började han då som brevbärare i Eskilstuna och som 18-åring åkte han iväg som fältpostbefäl tillsammans med sin gitarr. 45 år blev det på posten, dock bara i två omgångar i FN (Kongo och Gaza). För övrigt har jag också hört att man ska äta 7 små,saltade, lite torra oliver per dag för att behålla hälsan. Birgitta. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|