![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Det minsta man kan begära av en professionell reseledare är väl ändå att alla kunder bemöts med respekt och vänlighet, även om de ställer dumma frågor eller skojar. Att svara torrt är varken vänligt eller respektfullt. Om h*n inte förstod skämtet är oväsentligt ur den synpunkten.
Nästa gång får du fråga om det finns svenska sängar på hotellet, Ricky. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
för naturligtvis ska reseledaren i det här läget artigt svara nej det gör det inte. Han svarade väl också nej men enligt Ricky med en föraktfull blick och det är självklart inte ok. Kanske var det en orutinerad reseledare med bristande erfarenhet eller så var det bara en människa som inte just då orkarde visa andra respekt och därför brast i professionalitet. Eva |
#4
|
||||
|
||||
![]()
För att spetsa till det ytterligare. Reseledaren kanske direkt förstod att det var ett skämt och hade hört det många ggr föut. Därav den torra tonen.
Eva |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eva, jag tycker inte att den här fråga i sig är något att haka upp sig på, men med åren har jag däremot kommit att tycka att den viktigaste kompetensen i serviceyrken är ett vänligt och respektfullt bemötande, oavsett var kunden säger eller vad andra kunder har sagt förut eller alla andra tänkbara omständigheter, INKLUSIVE eventuella dåliga dagar!
Bristande kunskap och andra brister kan alltid åtgärdas, men ett bristande bemötande sätter sina outplånliga spår. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|