![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi bor i Helsingborg, så Kastrup. 60 min dörr-dörr ![]() Tack!! 😊 |
|
||||
|
||||
![]()
Helt perfekt! Jag undrade eftersom du håller på Tingsryd, och trodde att du bodde krokarna. Jag flyger oftast också från Kastrup, men det tar tid att åka dit, och planen går oftast på morgon, så det är långt ifrån bra. Nu flög jag från Kalmar, och dit tar en dryg timme med bil. Gillar att det är en liten flygplats, inte lika mycket stress.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan har det blivit en kort sväng om Linköping och sedan Skåne för hela slanten. Och Helsingborg sedan - 92, så precis passerat mer än halva livet i Helsingborg ![]() Men man kan hålla på Tingsryd var man än bor, eller kommer ifrån ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() På tal om Kos, besökte ni byn Zia? |
|
||||
|
||||
![]() Jodå, du har inte läst ifatt än förstår jag.... ![]() https://www.kalimera.nu/forums/showp...7&postcount=19 Fast I ärlighetens namn, bara en kort notis. Fin by men lite för mycket kommers. Och vi kom för sent och ville hem i tid, så vi var nog inte där mer än en lite dryg timme. Men det var fullt tillräckligt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Många i vår FB-grupp skriver att de älskar Zia, och jag kan inte förstå det, Zia är för mig en enda radda souveniraffärer. Nästan som en saluhall. Fattar inte vad det är som gör att så många skriver upp byn. Men det finns ju inte så många byar på Kos som inte är starkt påverkade av massturism. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Visade sig senare att vi enkelt kunnat köra in. Kom bussar körandes mellan "marknadsstånden". Kanske är det också bara ett resultat av turistifieringen och kommersialiseringen, men annars tyckte jag det var det mest fascinerande med Zia. En by mitt uppe i bergen som hade en så cool gatubeläggning den hade. Nästan som ett vackert salsgolv. Fräckt tyckte jag. Men om en gatubeläggning är det mest fascinerande, så... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|