![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Då var det klart. Konkursen är ett faktum och Ving ställer in alla flyg. Det trodde jag aldrig!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det hadde ikke jeg heller trodd. Synd. Ikke minst nå for reisende som rammes. Har selv nydt godt av dette selskapet, de senere årene oftest med kun flystol.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Även de som använder sig av flygstol med direktflyg, vilka verkar vara en del, blir ju drabbade. En av orsakerna till konkursen verkar vara Brexit och att många britter lär ha avvaktat med att boka resor i år... hur som helst sorgligt, sorgligt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som jag.
|
|
||||
|
||||
![]()
Svårt att få någon klarhet om vad som kommer att hända nu. Bäst är troligen att följa nyheterna på Vings hemsida.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På sikt lär det dyka upp nya aktörer som fyller tomrummet. Finns det kunder och efterfrågan kommer det att finnas säljare. Skandinaviska delen, Ving, är tydligen mycket lönsam. En konkursförvaltares åtgärd är väl då att få ut så mycket pengar som möjligt, för det dotterbolaget, till lämplig spekulant som driver det vidare. Likadant med alla T Cooks flygplan, de blir inte stående på marken för evigt. Brexit lär vara en orsak till dålig lönsamhet för TK men en annan ska vara att man i England och på kontinenten inte alls har hängt med i digitaliseringen av försäljning av resor. Istället har man fortsatt med kostsamma butiksresebyråer i en allt hårdare prispress. Senast redigerad av laero den 2019-09-23 klockan 16:11. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog inte så svårt att sälja Ving som ju går med vinst. Det svåra är ju att sälja resten av TC. Därför vill dom nog hitta nån som köper hela klabbet, med Ving som russinet i kakan
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Thomas Cook Scandinavia flyger igen fr o m i morgon ! Och Ving med dem :-)
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tyvärr är det många som drabbas har jag förstått när jag pratar med greker här nere, allt från hotellägare som troligen inte får några pengar till små företag som kör transfer åt Thomas Cook. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|