![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Jag vill komplettera med att vill man inte gå eller åka taxi så går det en stadsbuss från Argostoli till Lassi t.o.r. I övrigt är inte busstrafiken på ön något att rekommendera. Väldigt få turer som går.
Panakakis som varit på Kefalonia sedan 1992 och därefter 26 gånger. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Busstidtabeller hittar man här:
https://www.ktelkefalonias.gr/en/2-5-20-5-2018 De gäller för 2019 trots länknamnet! Vi brukar hyra bil under kanske två veckor och åker resten av sommaren buss och det fungerar bra. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja och det är fantastiskt vad många platser och orter bussarna från Argostoli går till (fram och tillbaka, en del flera ggr per dag och dessutom dagligen) Inget jag är bortskämd från många andra öar och då har jag ändå transporterat mig runt med buss på en hel del öar! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kan svara så här. Kefalonia är en stor ö och vist går det bussar över ön men själv har jag haft bil alla gånger jag besökt Kefalonia och har kört på ön mer än 2500 mil och det är mycket sällan man möter en buss i linje trafik. Däremot har många resebolag rundturer på ön och det är lättare att följa en sådan tur. Det enklaste är ju att hyra en bil några dagar för det är mycket att se. PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag håller med Panakakis. Trots alla resor vi har gjort till ön så är det inte ofta man har sett linjebussar. //Conny ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|