![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett litet förtydligande: max 8-tusen är totalt för oss båda. Så jag har lite å jobba för😅
Men det har gått bra hittills. / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Samos å jag drog nog till liiiite med matkostnader
när jag tänker efter. Netwolf Vilken underbar beskrivning av en resa. Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Under båt luffningens storhetsperiod under 1990 talet så bokade vi flygbiljett. På Patmos hade vi kontakter så det förbokades via telefon. Ibland var det så lite turister så rumsuthyrarna mötte "Delfinerna"
På andra öar dealade vi med rumsuthyrarna. Close ro city, hot water, kylskåp finns.. Gjorde allt frukost hemma. Minns dom stängde Ios en gång, inga lediga rum och vattenbrist Nu så bokar vi charter en eller två veckor. Vill ha 2 rummare, pool, balkong och nära stan. Bekvämt när man skall äta middag o handla frukost. Tar med sig knäckebröd samt start/puffar ner att ha i Yoghurten. Kan man köpa till frukost för under 700 kr per person o vecka så gör vi det. Annars inte prisvärt. Lite bekvämt när man blir äldre. Skulle jag båtluffa igen skulle jag förboka o betala hotell via nätet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
![]()
mm 100kr per dag låter mycket,
![]() Brukar alltid boka hotell med frukost, jag har semester och varken orkar eller tänker hålla på med frukostbestyr då ![]() I år bor jag om man slår ut det för 75 euro per natt i snitt då inkluderat frukost på samtliga ställen, en del bokat direkt annat via booking.com , bokar alltid iförväg för jag gillar dels att planera (kan vara nästan lika roligt som själva resan), dels är det smidigt och slippa fundera samt så vill jag bo på bra ställen och noga med reserach innan, igen det är semester och slappna av är vikitgt, skjuta från höften och snabba beslut mm har jag nog av så det räcker o blir över på jobbet ![]() Sen vet man ju också vad årets resa kostar redan nu: Flyg 3800 tor arn -ath inkl baggage (Sas Plus så två baggage o lite lulllull) Bil 5700 21 dagar, Focus eller likande inkl CDW (FDW har jag på kreditkortet) Hotell 22 nätter, 16500 |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|