Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-02, 21:48
giggsan giggsan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013
Standard Sv: Restips mottages tacksamt

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Tack snälla ni för alla tips!

Nu ska jag ta ett snack med sonen.

Masse
Hittade ni ngn resa?
VI åker alltid i juli, ofta första halvan, och vi har lyckats hitta lugna ställen flera gånger
Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 23:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag delgav sonen alla tipsen och förde också lite egna resonemang med honom om mina personliga tankar kring olika alternativ i Grekland. Någon vecka senare meddelade han mig vad resultatet av hans tankemödor hade blivit.....

.... Resultatet blev till slut att han gjorde en bokning av ett för honom "säkert kort" till Menorca, där han och hans familj varit tidigare och blivit mycket nöjda.

Jag själv och min Birgit är från början "Spanien-nördar" och våra barn har haft förmånen att i sin ungdom uppleva sju bilsemestrar längs Costa Brava i Spanien. Det har givetvis präglat både dem och oss. Det är nog en del av förklaringen till sonens val. Även om de har besökt både Kreta och Rhodos så känns Spanien mera "hemma". "Varför krångla till det med Grekland när man vet vad man får i Spanien?".

Däremot har vår äldsta dotter, som inte var med alla sju gångerna i Spanien, inte blivit lika påverkad av sin uppväxt. Hon är inte Spanien-nörd dom sina syskon och inte heller Grekland-nörd. Hon är Parga-nörd!!!!! Jag vet inte exakt men skulle gissa att det handlar om 15-20 ggr där för henne. Och alla våra försök att övertala henne att prova något annat i Grekland har hittills varit förgäves.

Jag själv och Birgit har i våra ryggsäckar nästan exakt lika många besök i vardera Spanien och Grekland och gillar båda länderna, men på olika sätt.

Tack än en gång för alla tips! De kommer att finnas kvar och vara till nytta framöver.

Masse
Svara med citat
Gammal 2019-05-03, 11:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Jag själv och Birgit har i våra ryggsäckar nästan exakt lika många besök i vardera Spanien och Grekland och gillar båda länderna, men på olika sätt.
Förstår att ni gillar Spanien också. Och jag också.

Skrev så här under Kafé Kalimera för några dagar sedan.

Citat:
På tal om Spanien så har DN haft många stora reportage om Spanien denna vår. Jag kan i alla enkelhet avslöja att jag har blivit alltmer sugen på att åka till Spanien efter att ha läst reportagen. Så mycket där finns som jag inte kände till.
Svara med citat
Gammal 2019-05-04, 08:36
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Tycket helt klart att Leros uppfyller alla kriterier. Om det är lugn och ro i juli vet jag inte, men det är det kanske inte någonstans den månaden. 😎
Svara med citat
Gammal 2019-05-04, 09:54
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Däremot har vår äldsta dotter, som inte var med alla sju gångerna i Spanien, inte blivit lika påverkad av sin uppväxt. Hon är inte Spanien-nörd dom sina syskon och inte heller Grekland-nörd. Hon är Parga-nörd!!!!! Jag vet inte exakt men skulle gissa att det handlar om 15-20 ggr där för henne. Och alla våra försök att övertala henne att prova något annat i Grekland har hittills varit förgäves.
Vår dotter är inte knuten till en plats, men väl Grekland. När vi häromåret la fram ett förslag att vi kanske skulle skippa Grekland det året, så möttes vi av ett bestämt NEJ!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2019-05-04, 12:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:

Däremot har vår äldsta dotter, som inte var med alla sju gångerna i Spanien, inte blivit lika påverkad av sin uppväxt. Hon är inte Spanien-nörd dom sina syskon och inte heller Grekland-nörd. Hon är Parga-nörd!!!!!

Masse
Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vår dotter är inte knuten till en plats, men väl Grekland. När vi häromåret la fram ett förslag att vi kanske skulle skippa Grekland det året, så möttes vi av ett bestämt NEJ!

/Netwolf
Visst är det väl konstigt att våra döttrar kan bli sådana, trots att de har så flexibla och vidsynta fäder!

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18.