![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Det firas på olika sätt på olika öar. Vissa öar är det jättemycket, som på Kalymnos, andra öar är det mindre.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
..trevliga ägare som bjöd på mångt o mycket. Bokade även sista kvällen där för vi ska ha fresh fish och lite annat. Solnedgången var magisk och Windy Beach var nästan spegelblank. Ja jag säger då det..Grekland💙🇬🇷!!/ Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Kajja, vad tycker ni om Rhodos så här långt? Ångrar ni er att ni åkte hit? 😉😉
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Alla resor berikar livet💙 Rhodos är nog ungefär som jag föreställt mig. Den lilla bit av ön som vi har sett i alla fall. Trodde däremot att Falliraki skulle ha en finare strand. Den orten verkar va eftertraktad. Jätteskönt att vara här i försäsong och ett stort plus för vädret som gjorde att det blev en jätteskön vistelse. Vespade runt i dag och gjorde ett nytt försök i Gamla Stan. Att dom är så envisa, inkastarna, redan på morgonen!! Fick inte vara ifred nån stans Men idag blev det faktiskt 2 dopp i havet fast det bara var 20+ i temp. Snart dax för genuina Agalma som har en fantastisk moussaka och härlig musik!! Långt svar på kort fråga..😁 / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Så skönt att höra, att du inte blivit allt för avskräckt 😂
Men håller med om att inkastarna är hemska i gamla stan 😡 Faliraki är ju mer eller mindre uppbyggt för turismen. Jag tycker Tsambika är mycket bättre... Irene |
|
|
||||
|
||||
|
Håller med, den är mycket bättre!
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu har vi varit några dagar på Rhodos och det är verkligen kanonväder. I måndags, annandag påsk, var vi med om en fantastisk eftermiddag i Archipolis. Många i byn samlades utanför byn vid en liten kyrka och grillade och åt tillsammans. Vår sons flickväns pappa bodde i den byn och hennes släkt bor där och vi var inbjudna att fira med dom. Det var en fantastisk upplevelse.
Christina |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
/ Kajja
|
|
|