Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-11, 23:58
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Balos Lagun

visst är det fint där på balos.
men ett myller av människor det såg ut som ett lämmeltåg tyckte jag.
vi gjorde tvärt om då vi kom fram och alla rusade ut för att bada så passade vi på att gå på toa och sen äta souvlaki som just grillats,lite grekisk sallad och vitt vin i lugn och ro.
mätta och belåtna gick vi ner till vattnet då de flesta började gå tillbaka mot båten. ett litet tips bara
min önskan vore att få en tur dit innan solen går ner och bada. efter det att alla turister åkt mot hamnen.
förresten ankrade prins charles och lady di där under sin smekmånad man förstår varför, det är vackert........
myssa.....
Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 08:43
emy emy är inte uppkopplad

Helt underbar strand!
Påminner lite om Thailands stränder,kritvitsand,turkost(stavar man så?)vatten+40grader varmt.Var där med min mor för x-antal år sedan,hon tyckte det var för varmt men jag trivdes utmärkt.När vi var där var det inte så mycket folk,bara båten vi kom med.
emy
Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 19:37
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Hej!

Bästa sättet(lättaste)är med badbåten från Kastelli eller ev. Chania.

Vi åkte bil en bit men var tvungna att ställa den för att promenera den sista halvtimman.
Vägen var verkligen usel, bitvis låg det stora vassa stenblock som man fick parera samtidigt som man försökte hålla sig så långt från stupen vid sidan av vägen...
Jag räknar mig som van och erfaren bilförare, men den vägen passar väl egentligen bara för jeepar eller off road-mc.

Det är väldigt vackert på Balos, men själva badet är väl egentligen mest långgrundt och stillastående vatten.
Men naturen är fantastisk och vattnet är verkligen turkost!

Nackdelen med att åka badbåt är väl att det kommer så mycket folk med båten så man får inte den där känslan av orördhet, som man får när man tar sig dit på egen hand(såvida man inte har oflyt och kommer fram samtidigt som badbåten då förstås...)

Mvh. Stina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:19.