![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har ni redan gett upp? En till från östra Kreta.
Det var i heta Zirós jag tog mina första bloss. Lukta som katten, smög hem i natten. Nog glömt vem jag bodde hos! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Kom hem till mig i mitt Sfáka,
nå´n dag jag bakat en kaka. Jag blivit bedömd och även berömd. Tsipras kom hit och fick smaka. / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Jannis
![]() ![]() En trädgårdsmästare på Karpathos sådde blomfrön som blåste bort förståss År efter år men inga blommor han får Nu växer en blomsteräng på Mykonos. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så roligt at ni har kommit igång igen!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Porto Zorro finns en välgörande lera
Den botar krämpor, gör dig ung och mycket mera Men allt som hände mig var att massa sandkorn satt kvar som i veckor mig skavde o irritera! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den var bra, Kajja!
En stackars munk i Móni Kápsa vid städningen han verkligen hafsa. Vi köper en robot, sa överste abbot, när båda i smutsen de klafsa. Klostret heter Móni Kapsá, men då funkade det inte! |
|
|||
|
|||
![]()
Än en gång..
Va ni är duktiga och hitte på ![]() Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vilka poeter...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu kommer en fredagskvällis:
Jag åkte i taxi mot Apostoli Sjöng grekiska sånger med lite vrål i Tyckte det lät så fint ja nästan grekiskt genuint men blev tvättad i mun med massa tvål i! Trevlig helg alla! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den snyggaste bruden i Koutsourás
har av sin pojkvän fått slut och respáss. Han sa bara "Älskade rara, du äter för mycket godis och glass"! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Ska du till stranden i Psári Foráda
för att i havet få njuta och bada. Då blir det problem. Där finns sten på sten och är så långgrunt , du miltals får vada. Jag har aldrig badat där västerut från Mirthos, men jag ljuger om stranden förstås. Oj det blev ett rim till, om man betonar Mirthos fel! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Sydöstra Kreta igen!
Byn och stranden i Goudourás är långa men av högsta klass. Tänk dig härlig semester, vila, men även fester och samtidigt lyssna på jazz! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Det här är en sann historia. En vän och f.d. kollega besökte klostret i Móni Kapsá och en munk tog fram de gamla relikerna bl.a. en skalle, som fanns i ett skrin. Nyfiken, som han var/är stoppade min kollega ned händerna i skrinet och ville hålla i skallen. Då blev det nästan handgemäng och munken kanske sa något i den här stilen i mild formulering?
Vad var det som hände Imóni Kapsá? "Det din vän gjorde, var inte nå bra. Han tog i reliken och jag blev besviken, så nu är den inget längre att ha"! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
skrek "VET DU VAD DENNE KOSTER!" Trots att du händerna tvår du skapat ett sår som inte täcks av ett plåster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...tokskallar...
|
|
|||
|
|||
![]()
Bra jobb Netwolf!
Jag gjorde en tur till Istambul. Så nu känns jag både blå och gul. Deras dumma minister, gör nu att jag ut brister: "I Tur-kiet är det inte kul"! Du reste ner till Istambul och genast fick en massa strul. Deras hemska president! Nu får landet underkänt! Då är mitt råd: "Res hem till Jul"! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Det heter ju ********! Fel av mig! Jag tänkte bara på rimmen!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Nära Ag. Nikólaos ligger Krítsa.
Gör en tur dit upp och ät en pizza. Då kan du förstå, hur det kan gå, när man på italienska vill snitsa. Rätt betoning på byn är Kritsá! /Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Försökte rimma på Kalamáfka.
Det enda jag kom på var han, Kafka. Men han var väl tjeck, så han åkte väck. O, hjälp mig, så jag kan bli paff, va! / Jannis |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|