![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
...En till...
![]() En Pitebo tog en hojt i Kalives i en bar som av stockholmare drives - Vad är det här för mäsk?! Hembränt från Fjollträsk?! Hit med Raki innan stället rives!! ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den här är speciellt tillägnad Janne!
Det går en bro över ravinen i Aradéna. Den är perfekt att ta, om hem man snabbt måste skena. Då skakar det och låter illa. Nå´t som knappast nå´n verkar gilla. Och allra värst har de som också darrar i bena! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Har ni redan gett upp? En till från östra Kreta.
Det var i heta Zirós jag tog mina första bloss. Lukta som katten, smög hem i natten. Nog glömt vem jag bodde hos! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Kom hem till mig i mitt Sfáka,
nå´n dag jag bakat en kaka. Jag blivit bedömd och även berömd. Tsipras kom hit och fick smaka. / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Jannis
![]() ![]() En trädgårdsmästare på Karpathos sådde blomfrön som blåste bort förståss År efter år men inga blommor han får Nu växer en blomsteräng på Mykonos. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så roligt at ni har kommit igång igen!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Porto Zorro finns en välgörande lera
Den botar krämpor, gör dig ung och mycket mera Men allt som hände mig var att massa sandkorn satt kvar som i veckor mig skavde o irritera! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den var bra, Kajja!
En stackars munk i Móni Kápsa vid städningen han verkligen hafsa. Vi köper en robot, sa överste abbot, när båda i smutsen de klafsa. Klostret heter Móni Kapsá, men då funkade det inte! |
|
|||
|
|||
![]()
Än en gång..
Va ni är duktiga och hitte på ![]() Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vilka poeter...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu kommer en fredagskvällis:
Jag åkte i taxi mot Apostoli Sjöng grekiska sånger med lite vrål i Tyckte det lät så fint ja nästan grekiskt genuint men blev tvättad i mun med massa tvål i! Trevlig helg alla! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den snyggaste bruden i Koutsourás
har av sin pojkvän fått slut och respáss. Han sa bara "Älskade rara, du äter för mycket godis och glass"! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Ska du till stranden i Psári Foráda
för att i havet få njuta och bada. Då blir det problem. Där finns sten på sten och är så långgrunt , du miltals får vada. Jag har aldrig badat där västerut från Mirthos, men jag ljuger om stranden förstås. Oj det blev ett rim till, om man betonar Mirthos fel! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Sydöstra Kreta igen!
Byn och stranden i Goudourás är långa men av högsta klass. Tänk dig härlig semester, vila, men även fester och samtidigt lyssna på jazz! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Det här är en sann historia. En vän och f.d. kollega besökte klostret i Móni Kapsá och en munk tog fram de gamla relikerna bl.a. en skalle, som fanns i ett skrin. Nyfiken, som han var/är stoppade min kollega ned händerna i skrinet och ville hålla i skallen. Då blev det nästan handgemäng och munken kanske sa något i den här stilen i mild formulering?
Vad var det som hände Imóni Kapsá? "Det din vän gjorde, var inte nå bra. Han tog i reliken och jag blev besviken, så nu är den inget längre att ha"! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
skrek "VET DU VAD DENNE KOSTER!" Trots att du händerna tvår du skapat ett sår som inte täcks av ett plåster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...tokskallar...
|
|
|||
|
|||
![]()
Bra jobb Netwolf!
Jag gjorde en tur till Istambul. Så nu känns jag både blå och gul. Deras dumma minister, gör nu att jag ut brister: "I Tur-kiet är det inte kul"! Du reste ner till Istambul och genast fick en massa strul. Deras hemska president! Nu får landet underkänt! Då är mitt råd: "Res hem till Jul"! / Jannis |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|