![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi är nu åter hemma i Umeå och Arne är installerad på Universitetssjukhuset. Idag ska han träffa flera experter som ska titta på honom. Konstaterats är att han har allvarliga problem i halsen. Men det har jag befarat länge. Troligen får han göra ett besök hemma under helgen.
Resan gick bra men väldigt jobbig både för mig och för Arne. Arne fick suverän assistans både på Atens, Arlandas och Umeå flygplats. Fungerade otroligt bra,när jag hade meddelat det i förväg. Sen vill jag tacka er alla för tips och råd om SOS International. Främst vill jag tacka en Kalimera-vän som sms:at mig med telefonnummer, råd och mycket mer. Det är inte första gången hen har hjälpt oss i utsatta situationer. Tack! Denna gång blir det en bild när vi närmar oss Rafina då fullmånen välkomnar oss. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Så godt å høre at hjemreisen gikk bra. Gode ønsker videre til dere begge.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bra att ni är hemma igen och att ni fick hjälp under resan. Hoppas nu att Arnes problem kan redas ut snarast möjligt så att han kan få nödvändig behandling och bli bra igen.
Ha det så bra ni kan. Trevligt av dig Birgitta att skicka ett medelande hit för det är nog många av oss som har oroat sig. / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Det måste kännas skönt för Er båda att vara på hemmaplan igen och att Arne får den vård han behöver.Kran Phia.
|
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att höra att ni är hemma igen och Arne på sjukhuset.
Önskar god bättring Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Så bra at dere er vel hjemme igjen!! God bedring til Arne og håper at du også har det bra Birgitta!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer med övriga och hoppas allt blir bra igen. Kram❤️
|
|
||||
|
||||
![]()
Oh så skönt att ni är hemma. Hoppes Art Arne får bra vård.Vi är kvar på ett regnigt och blåsigt Kreta. Hälsningar
Lena och Nisse ![]() 👍 |
|
|||
|
|||
![]()
Gôtt att ni har hemresan avklarad, och hoppas att A får bra hjälp på sjukhus.
Bra jobbat av dig, Birgitta! God bättring önskas och att du/ni får pusta ut hemmavid eftersom. Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta!
Jag lyfter på hatten och saluterar dig för ditt sätt att hantera er situation med Arnes insjuknande under resan. Arne har alltid hyllat dig för väl genomförd reseplanering och reseledning. Vi andra har ju inte koll på detaljerna men har förstått att du är duktig på det. Ofta är det den viktigaste förutsättningen för att hantera det oförutsedda. Den kompetensen har säkert varit värdefull i det här läget. Sen är det alltid så att som nära anhörig så blir man påverkad när det blir skarpt läge. Av egen erfarenhet kan jag säga att i en sådan situation när man blir sjuk under en utlandsresa och kanske hamnar på sjukhus, då är det ovärderligt att veta att man har en partner som är lugn och stabil och inte blir skärrad. Jag är övertygad om att det har varit en värdefull insikt för Arne. Hälsa så gott till Arne att vi är många som hänger här på Kalimera och önskar honom god bättring! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men du ska veta att jag då och då har gråtit, så helt stabil är jag inte. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Så skönt att läsa om att ni kommit hem och att ni klarat resan, även om den var jobbig.
Instämmer i de goda orden om SOS international. Vi hade dessvärre behov av hjälp av dem i somras gällande vår dotter. De gav oss fantastisk support och vi kände det som att vi var i trygga händer. En positiv erfarenhet, trots den tråkiga omständigheten. Krya på dig Arne och ta hand om dig nu Birgitta! /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Jag instämmer med Masse att vi är många som önskar honom god bättring. Ta väl vara på varandra.
Marilene o Torgny (från ett regnigt Nea Chora) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Glad att höra positiva ord om SOS International! Har själv mycket positiva erfarenheter av dem. Har tjatat i oändlighet på våra barn att på resan ta med ett RESEFÖRSÄKRINGSBEVIS FRÅN HEMFÖRSÄKRINGEN. Där finns erforderliga uppgifter om SOS International. Ibland har de ändå "glömt" det och sagt att jag har ju EU-sjukförsäkringskortet. Det är inte alls samma sak! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Hur går det för er Birgitta?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur det går? Ja, om jag det visste. Jag har varit och besökt Arne ett par gånger under dessa fem dagar. Bett att få prata med avdelningssköterskan. Inget har hänt. Bett att avdelningssköterskan ska ringa mig. Inget samtal. Vad ska man göra?????
Arne har berättat att imorgon, tisdag, ska han sövas för att fotograferas. I halsen troligen. Men vad vet jag? Nu hoppas jag på att få veta tidpunkten imorgon för sövningen. Jag har sen tidigare lite dåliga erfarenheter av narkos, det har blivit en stor skräck för mig. Arne har ju lite svårt att tala, så vi har mest sms-kontakt. Jag bidar min tid med gråtattacker, apati, förtvivlan men emellanåt måste jag vara lite effektiv. Måste ju betala vår stora restskatt (sålde huset förra året), fixa någon som vintrar vår stuga på skäret trots att färjan slutat gå, fixa läkarintyg för försäkringsbolagets räkning och mycket mer. Och så försöka sova utan Arne vid min sida. Inte så vidare besked från mig, jag hoppas nästa blir tydligare och gladare. Hustru Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Du vet att jag tänker på Er Birgitta💕
|
|
|||
|
|||
![]()
Birgitta, sånn skal det ikke være. Du er jo nærmeste pårørende! - Kjenner ikke systemet i Sverige, men synes absolutt du har krav på samtale med legen. Ta gjerne med en person du kjenner til møte, en du har tillit til. En som kan hjelpe til å med sortere spørsmål og den informasjonen som gis.
Har erfaring med lignende situasjon, her er det desverre slik at sykepleierne ‘vokter’ på legens tid. Ikke gi deg. Sykepleierne kan vel også formidle behovet for legeerklæring? Det burde være en enkel sak å forstå for de som jobber med syke mennesker. Lykke til, klem til deg. |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta, narkosen kommer att gå bra.
Det är inte okej att du inget får veta. Om jag var du skulle jag kliva in på rummet där det står expedition eller sjuksköterska på Arnes avdelning och KRÄVA ATT FÅ TALA MED BEHANDLANDE LÄKARE. Säg att din man uppenbart är svårt sjuk och någon måste informera dig om vad som pågår! Nöj dig inte med svävande besked, läkaren är förmodligen inte där just då men säg till sköterskan du pratar med att hen får ge dig en telefontid då läkaren ringer upp dig, om hen inte har möjlighet att träffa dig personligen. Det är ju tortyr att gå helt ovetande! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|