Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-24, 16:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Var är vi om 20 år?

Jag kom på en sak som jag hoppas finnas om tjugo år, och det är att det har uppfunnits en teleporterare, eftersom jag troligen är för gammal för att resa då. Tänk att gå in i klädkammaren hemma och kliva ut i en gränd i Grekland. Det vore något.
Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 16:17
Thopers avatar
Thoper Thoper är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2016

Man funderar över vad som händer med de nya generationerna greker? Kommer de att vara lika genuina och gästvänliga som grekerna är idag? Man ser tendenser bort från detta redan nu bland ungdomar.
Många kanske har flyttat ifrån öarna till stora städer? Kommer öarna att helt avfolkas?
Ja, vad skall man tro? Vad tror ni?
/Thoper
Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 22:33
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Thoper Visa inlägg
Man funderar över vad som händer med de nya generationerna greker? Kommer de att vara lika genuina och gästvänliga som grekerna är idag? Man ser tendenser bort från detta redan nu bland ungdomar.
Många kanske har flyttat ifrån öarna till stora städer? Kommer öarna att helt avfolkas?
Ja, vad skall man tro? Vad tror ni?
/Thoper
Jag är väldigt okunnig om det här. Men mitt intryck som resenär och vän av Grekland är att de senaste tio årens ekonomiska svårigheter i Grekland främst har drabbat folk inom offentlig förvaltning och inom industrin mm.

Inbillar mig att turistbranschen som väl har sina största volymer ute på öarna är det som har klarat sig bäst. Grekerna har fått sämre ekonomi och kan spendera mindre, men alla vi utländska turister lider ju inte precis mera nöd än tidigare.

Det har fått mig att tro att näringslivet på öarna klarar sig lite bättre än verksamheten i storstäderna. Av vilken anledning ska då ungdomarna söka sig till storstäderna? Däremot har väl Greklands ekonomiska problem kanske inte precis bromsat benägenheten för de unga i Grekland att dra iväg utomlands.

Masse
Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 18:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag kom på en sak som jag hoppas finnas om tjugo år, och det är att det har uppfunnits en teleporterare, eftersom jag troligen är för gammal för att resa då. Tänk att gå in i klädkammaren hemma och kliva ut i en gränd i Grekland. Det vore något.
Men Janne! Du har ju redan stoff till en roman. "xx-åringen som öpnnade en klädkammare och försvann i en grekisk gränd"
Den vill jag läsa! SKRIV! SKRIV! SKRIV!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 22:23
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Vilken härlig framtidsvisison! Och vi har ju redan tagit viktiga steg in i den utvecklingen. Gränskontrollerna inom EU är ju slopade! Du behöver ju inte längre tänka på pass och andra krångligheter när du kliver in i klädkammaren! Greppa badbyxorna/bikinin, kreditkortet och högkostnadskortet sen är det bara att ta ett jättekliv in i och igenom klädkammaren, och ...... sitta ner och njuta av den första tzatsikin och retsinan! En sådan klädkammare ska jag absolut begära när jag ska flyttar in på "hemmet"!

Masse
Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 07:45
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
En sådan klädkammare ska jag absolut begära när jag ska flyttar in på "hemmet"!

Masse
Finns på IKEA och heter Ivrig
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 09:07
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Men Janne! Du har ju redan stoff till en roman. "xx-åringen som öpnnade en klädkammare och försvann i en grekisk gränd"
Den vill jag läsa! SKRIV! SKRIV! SKRIV!
Jag får vänta tills jag går i pension.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
En sådan klädkammare ska jag absolut begära när jag ska flyttar in på "hemmet"!
Jag också, annars får det vara.
Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 12:24
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Precis som Narnia-böckerna där barnen kliver in i en klädkammare och kommer till ett fiktivt land. Jag har läst alla böckerna flera gånger tillsammans med min då lille son.

Men Janne, jag tycker inte du ska vänta tills pensioneringen att skriva en bok. Betänk att CS Lewis Narniaböcker har sålts i över 100 miljoner exemplar! Så mycket pengar du kan få in efter din utgivning.

Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2018-04-26, 10:37
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Men Janne, jag tycker inte du ska vänta tills pensioneringen att skriva en bok. Betänk att CS Lewis Narniaböcker har sålts i över 100 miljoner exemplar! Så mycket pengar du kan få in efter din utgivning.
Okej, jag får kanske ändra mig. 100 miljoner kan behövas med tanke på hur låg min pension blir.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.