Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-26, 11:47
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Det är ju detta fenomen jag är så fascinerad av!
Att vilja träffa andra nordbor som varit inne på samma sajt.
Det handlar inte mina resor om. Jag tycker det är intressant att få en annan bild av resandet, men kan inte riktigt förstå ivern över att träffa andra över en kalimeratröja.
Kontakt kan tas på tusen olika vis..

Mvh
Förstår ditt tänkande till 100 % men faktum är att mina två bästa väninnor har jag träffat via Kalimera en av dem pga att hon hade Kalimeratröja på.Jag har verkligen inte sett många andra med tröja på Cia
Svara med citat
Gammal 2005-04-26, 12:36
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Jag sällar mig till junior, vi håller en låg profil på semestern, åker visserligen ofta charter men undviker sedan "gänget" så långt det går. Känslan att helt bestämma över vår tid är nog vår definition på semester. En tröja som flaggar 'medlemsskap' riskerar den illusionen en smula.

Ett stilla sms från en och annan Kalimera med rapport om väder och vind i andra delar av övärlden är för mig alldeles lagom.

Tur är att vi är olika dock.

//PO
Svara med citat
Gammal 2005-04-26, 12:54
Kallitheas avatar
Kallithea Kallithea är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Jag sällar mig till junior, vi håller en låg profil på semestern, åker visserligen ofta charter men undviker sedan "gänget" så långt det går. Känslan att helt bestämma över vår tid är nog vår definition på semester. En tröja som flaggar 'medlemsskap' riskerar den illusionen en smula.

Ett stilla sms från en och annan Kalimera med rapport om väder och vind i andra delar av övärlden är för mig alldeles lagom.

Tur är att vi är olika dock.

//PO
Åker man inte charter är det ändå sällan man träffar på resenärer med Kalimera-tröjor. Det är färre som bär tröjorna än att de riskerar att "fylla" Greklands alla små originella öar. Själv skulle jag bara tycka att det var kul att få stöta på någon som också gillar Grekland och Kalimera. Generellt umgås jag sällan med turister på Greklands semestrarna.

Kallithea
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55.