![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
tack för alla svar, synd med bussen bara för om det ligger en gräns på 21 år för att hyra bil så blir det till att stanna på östkusten (vi är "bara" 19
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Nidri. Det var en heldagsutflykt och man stannade på ett ställe som heter Sivota och åt lunch. Samt ett badstopp utanför ön Scorpius, som Onassis familjen ägde. Detta var över tio år sedan,men tor säkert att det går åka på båtutflykter nu också
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var där för fyra år sedan och åkte på två olika båtutflykter från Nidri. Båda var jättefina med olika korta badstopp och längre tid på något ställe.
Det går bussar från Lefkada bland annat till badorterna Vassiliki och Agias Nikitas där det finns stränder, så nog kan ni ta er runt även utan bil. Och som sagt, moppe funkar också. Vi körde tvärs över ön på moppe två gånger. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
50 cc tror jag inte man behöver körkort för att hyra (fast jag har aldrig behövt fråga så jag kan ha fel, men då är det säkert någon som rättar det).
Även om det är backigt så går det bra att köra en sådan vanlig moppe. Fast två personer på samma blir nog för tungt i backarna. Om ni bara har kört lite moppe förut så vet ni ju hur man gör och sedan gäller det bara att köra med omdöme. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|