Sv: Lustresa
Åkte med Paros igår - från Pireus till Tilos. Är väldigt förtjust i den färjan ( i lagom dos) från Rhodos till Tilos. Men att tillbringa 15 timmar, (från 17.00 till 09.00) i en fåtölj nära reception/ lekrum eller i en flygplansfåtölj, var som att välja mellan ... kanske inte pest eller kolera, men lite åt det hållet. Det vällde in folk förbi oss där vi satt i våra fåtöljer: militärer, skolungdomar (tror hela klasser), familjer med och utan barnvagnar, någon bärande en vagga (bebis), någon en burfågel, någon en bur med en kanin i, och i andra satt småhundar. Bredvid oss hade en yngling lagt beslag på en soffa genom att lägga ut sin sovsäck, vilket gav anledning till högljudda diskussioner av sittplats-letande greker.
En halvtimme före avgång bestämde vi oss för att flytta till angränsande rum där det fanns flygplansfåtöljer. Här var det tyst och lugnt och jag lyckade hitta en fönsterplats. Fåtöljerna såg inbjudande ut, vilket var en sanning med modifikation ... Redan efter någon timme ömmade baken och Klockan 01.30 hade jag inte lyckats hitta en fungerande sovställning. Men till sist somnade jag halvliggande, med fötterna upp mot fönsterkarmen och jackan över huvudet för att dämpa den ettriga takbelysningen. När jag så till sist lyckades somna, ljöd en kraftig trudelutt ur högtalaren och en pigg kvinna lät meddela att vi snart skulle lägga till vid någon av öarna. När det så äntligen blev tyst, började kvinnan i raden framför oss snarka, och då menar jag SNARKA! ZZZ
Senast redigerad av sjöborren den 2018-04-02 klockan 00:17.
|