![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Vi har ju rest charter i alla år nästan och allra mest med Apollo och Fritidsresor... det har aldrig varit problem med ändringar förr, det är under de två tre senaste åren detta börjat förekomma..Jag tror det är mycket tightare ekonomiskt nu för charter bolagen och ALLA plan MÅSTE vara fulla för att det ska löna sig...förr fanns alltid några lediga stolar på planen...de gick ändå! Därför alla dessa ombokningar!
Som Du säger för oss som bor i Lund t ex och som åker tåg nästan från dörr till dörr till Kastrup spelar dessa ändringar ingen större roll.... så länge man inte har anslutning i Grekland att tänka på... Men lite irriterande är det dock! Lissi |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Precis Lissi! Vad Apollo sysslar med tror jag kallas flygoptimering - så packade kärror som möjligt i luften, och varje kärra ingår i ett pussel där man kanske ser att man behöver ta hem folk från Rodos med kärra A som egentligen flög ner folk till Santorini.
En del av det där permanentas ju också, som att man från Landvetter till Karpathos går ner på Samos för att släppa av utresenärer och ta ombord hemresenärer - som i sin tur får mellanlanda på Karpathos. Vi får nog vänja oss vid det där, antar att det är priset vi betalar för att biljetterna är billiga. (Mysan: underbar katt på avataren )
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Gissa om vi blev förvånade, när vi skulle flyga hem från Cypern i måndags! I stället för ett "My Travel"-plan möttes vi på plattan av ett plan med texten "Air Greenland". Besättningen var också grönländsk. Men det var rätt, vi skulle resa med det till Arlanda, och vi hamnade inte i Thule. Antagligen en smidig lösning från researrangören, dock något överraskande för oss.
Titti. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|