Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
Det var tydligen något motorfel på Flying Cat 4 i morse enl en Skopelosblogg jag brukar följa. Därför låg den kvar för reparation i hamnen!
Tack för fina bilder!
Maria
|
Då fick jag mina misstankar bekräftade. Eftersom den morgonturen är den enda som samma dag klarar vår flight hem nästa lördag så har det resulterat i lite nya tankar.
Istället för att åka till Skiathos samma morgon så drar vi kanske dit två nätter tidigare och använder fredagen där till att se lite av Skiathos. Endera ströva i stan med omgivningar eller buss eller moppe runt ön. Tips om vad vi ska göra och var vi ska bo (helst centralt i stan) mottages tacksamt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Vilken härlig utsikt ni har! Visst är det stället bredvid Del Sol? Bokade ni det på egen hand?
|
Visst är det så! Vi har utsikt över Del Sol och dess trädgård. Vi bokade Sunrise Village direkt på deras egen hemsida. De finns också på Booking.com. Dyrt boende mot vad vi är vana vid. Men det fick bli så den här gången.
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Härligt att läsa att ni njuter.  Antar att detta är bloggen Maria talar om:
https://skopelosnews.wordpress.com/
Det tycks vara en vindruvsfest i Glossa i morgon. Kanske något för er? Där kan ni få fotmassage genom att trampa på vin.
Ha det fint!
/ Anne 
|
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
Javisst Anne är det den bloggen jag menar  En intressant blogg om vardagslivet på Skopelos!
Maria
|
Vilket häftigt sammanträffande! Vi har planerat in moppetur till Glossa imorgon, den 23e. Senast vi var här, 2015, hann vi inte käka på Agnanti i Glossa. Då lovade jag mig själv att det skulle ske nästa gång vi är här. Och det är nu. Vi tänker äta lunch där i morgon. Då passar det ju toppen att samordna det med druv-festivalen. Tack för tipset!
Masse