![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har rantat runt på många av stränderna på Samos,varför det vart Mykali..
Det är en stenstrand,sand är inget för oss,alldeles lagom med folk.För det mesta är det samma människor som kommer år från år,så det blir mycket Nice to see you! En familjeägd taverna med bra mat. Rent vatten och kanske lite kallare än på andra ställen pga underströmmar som inte drar ut en i havet utan man far längs stranden,jag har gått tillbaka en gång,då jag simma och simma och....inte kom nånvart! Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Pia! Det är så underbart när man får läsa ett resebrev.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack,tack så mycket,jag har hållit på försöka få till nåt sen vi kom hem
Skrivit och slängt och tänkt på alla som är så duktiga å få till de. Tll slut tänkte jag att nu jäklar nu får det bli som det blir. Pia |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ett underhållande resebrev, Pia! Intressant inblick i en resa på fina Samos. Det är inte utan att man längtar tillbaka dit igen.
![]() /Netwolf - som aldrig lyckas få till ett resebrev... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för trevligt resebrev, piam.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag är lite nyfiken på om Maria är samma Maria som hade en taverna vid Mykali för 7-8 år sedan? Jag minns att man åt sagolikt god mat hos henne. Men sedan tror jag att hon sålde tavernan. Är det så att hon nu är tillbaka?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Du tänker nog på Maria som huserade bredvid Calypso.Det är hotell nu och hon är inte där. På Calypso lagar en annan Marias mamma mat å den går inte av för hackor. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Fin berättelse!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack,tack!
Höstens resa var väl en upprepning av vårens med lite undantag. Vi umgicks mycket med Ross för han hade tråkigt när lilla frun var borta och jobbade. Med hem,honung,valnötter från Vourliotes,lagerblad från Kalami, blomfrön och ekollon å lite annat..... Pia |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|