![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Just det! Meningen var just att tipsa om prisskillnaden.Beträffande innehåll,är jag övertygad om att det är samma som Alvedon.
När min man "tvingades" stanna på Santorini i 3 veckor för några år sen pga en benskada,blev han matad med Depon varje dag. Ordinerades av öns stjärnkirurg! |
|
|||
|
|||
![]()
Det är definitivt samma verksamma substans som i Alvedon. Liksom Pamol funkar lika bra (jag fick utskrivet Pamol på recept efter en appendixoperation för några år sen, pga att det är det billigaste lika bra paracetamolpreparatet). Jag brukar plocka med mej ett par paket Depon hem från varje Greklandsresa. Har alltid (fortfarande!) betalat 65 cent, tror jag. Åtminstone gjorde jag det för en dryg månad sen på Thassos. Apotea tar ju som nämnts tidigare 10 sek för Pamol här hemma, vilket ju bara är marginellt dyrare, så det kan ju numera vara ett alternativ.
Jag startade förresten en tråd ("Värktabletter") i detta ämne 2011-06-14, under "Ordet är fritt"-fliken (senaste inlägget var 2011-07-05, om man vill söka). Där framgår det bl.a. att det är ännu billigare i t.ex. Nederländerna. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Apotea verkar köra det på lågpris för 10:- på nätet. Innan man fått hem det så har huvudvärken försvunnit ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...och kan man få en läkare att skriva ut det på recept, så kostar en 100-burk 70 sek (på alla apotek), dvs 14 sek per 20 tabletter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Beror på vad för slags huvudvärk det är. Apoteas paket brukar komma dagen efter, så att säga.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha,ha då bör/kan man alltså beställa dagen-efter-tabletter redan dagen-före :-)
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag köper ingen medicin utomlands, speciellt sådant som inte längre är patentskyddat (kopior till kemiska läkemedel kallas generika). Vet inte om det är äkta. Har köpt medicin mot migrän och annat i Grekland, fullständigt verkningslösa.
För mig är det inte bara innehållet i medicinen som är viktigt; är medicinen äkta? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För oss med tendens till misstankar om datorövervakning: Annons om Algon - på grekiska- ....där ser man!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|