![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Oväder kan vara vackert också. Så här såg det ut utanför Kardamili när jag var ute och körde moped.
![]() Gissa om jag fick bråttom hem. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj, vilken häftig bild!!!
Regnvädret vi var med om på Skopelos i september för snart två år sen, var av den sortens upplevelse som man helst varit utan. Stackars öbor som fick sin ö förstörd på många ställen, och lite märklig känsla att lämna tillbaka en hyrbilsnyckel... bilen låg (förmodligen) i havet. Så detta med att det inte regnar i Grekland i september, på det törs jag svara: Det händer! Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Häftig bild !!
Jag började resa till Grekland i mitten av 80-talet och jag såg inget regn förrän på Skiathos i juli år 2000. Då hade vi sett regn, mer eller mindre dagligen, i ca 2 månader hemmavid. De första 3 dagarna på ön regnade det på morgonen och kvällen (och åskade). Vi blev synnerligen överraskade då vi trodde att vi hade rest ifrån eländet! Men jag glömmer aldrig de nattliga åskvädren. Det var en gratisföreställning som hette duga. Jag satt bänkad på balkongen på första parkett! Därefter har vi bara sett någon enstaka rejäl regnskur. Det var på Thassos ett par år senare... //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åkt till Grekland sen slutet av 80 talet. 1991 hällregnade det sista kvällen i Aten. 1997 fick vi torka solsängarna på Rhodos en fm. 1999 kom en skur på Korfu. I juni 2007 var det 18 grader o regn i Parga medan Stockholm hade 30 plus.2010 hällregn en dag i september i Nidri, 2013 hade Samos kallare än julafton v 39 samt kallt regn och i september 2015 regnade det 2 dar på Kreta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nog kan det regna och åska i sept.
Kallt kan det också vara. Jag tycker det blåser mycket mer än det gjorde förut Pia |
|
||||
|
||||
![]()
I september förra året regnade, blåste och åskade nåt kopiöst i 2 dygn i rad på Zakynthos. Jag såg ett plan som lyfte mellan blixtarna
![]() ![]() ![]() I juni 2015 regnade det åxå 2 dagar i rad på Skiathos. Sen har man ju haft regn då o då på resorna genom åren men inte så ihållande. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om det kommer regn under veckan som är kvar av maj, får jag tid att kolla i månadsbreven, om det regnat under tidigare år. Annars sitter jag kvar i solen ute på altanen!
![]() / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Vi gladdes åt att det varit sämre väder någon dag på Kreta (iaf enligt prognosen). Blev lite orolig för det har varit väldigt fint länge. Känns lite tryggare för oss som reser om några dagar och mycket riktigt ska det vara fint väder när vi är på Kreta.
Minns 2002 på Korfu då det var enorma regnmängder och åska i 3-4 dar i streck. En av de äldre kyparna konstaterade: No Sunny, no Money! Han sade att det var värsta ovädret i skarven juli/augusti på 40 år. Eftersom man är född i piss så var jag såklart på Korfu just då! Behöver jag tillägga att jag har ägnat 7 dagar av mitt liv på Korfu och naturligtvis öste det ner mer än halva tiden. Men annars har vi haft bra väder till 99% |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|